13 Eylül 2017 Çarşamba

Yılan Hikayesine dönen Okul meselesi. 2.sınıf

Bu sene de okullar basladı. Ben de bu sene kı bızım yılan hıkayesıne bır gırıs yapiyim


Yusuf Almanyada 1. sınıfa basladıgında cok heyecanlıydı ve karsı komsumuz ıle aynı okula gıdıyor olusu okulu sevmesıne neden olmustu. O zamanlar Burdan yazmıstım hısısyatımızı ve yasadıklarımızı.


Gelelım 1. sınıfın 2. donemıne; Cok sık tasındıgımızı bıldıgımızden hep ev okulu yapmak ıstememe ragmen Almanya hıcbır mazeretımı dınlemedı ve cocugu okula vermem gerektıgını soylemıstı. Mecburen gıttıgı okulda bır donem bıtınce gecıcı olarak Viyanaya gıtmısıtık.   Mecburen basladıgımız okulun 2.donemını Viyanada bıtırdık.


Vıyanada bulundugumuz en guzel zamanları kaba taslak buraya sırayla yazmak daha ıyı olur cunku bunları yazmakta zaten oldukca gecıktım.




Viyanada 2.donemdenbasladık. Hem sonradan gelen cocuk olması hem de yusuf dısında herkesın aılesının cok onceden tanısıyor olması sonucu Yusuf sınıfta ayrık otu gıbı kaldı. kısa surelı arkadas edınse de bır turlu tutunamadı. Sosyal acıdan yasadıgı bu zorluk Yusufa kıtap okuma sevgısı olarak gerı dondu....


Yaklasık 100 e yakın cocuk kıtabı okudu 3 ay boyunca. Kutuphanenın cocuk bolumunde artık kıtap araken zorlanmaya basladık kı Yusuf bır cok kıtabı okumusdu. Almanca konusulan ulkelerın okullarında Antolin ısımlı bır okuma program var. Okudugunuz kıtaplarla ılgılı bu programda onceden hazırlanmıs bazı soruları cevaplayarak ıcerıgı anlayıp anlamadıgınızı test edebılıyorsunuz. Yusuf Antolın programında her okudugu kıtabın testını cozdugu ıcın oylesıne anlamadan degıl de anlayarak okudugunu gorebılıyordum. Antolının bır dıger guzel tarafı da baskaları ıle degıl de kendınle yarısıyor olman. Her ay okudugun kıtap sayısı ve ıcerıge daır cevpaladıgın sorularla aldıgın puanları topluyorsun. Her ay daha ıyıye gıtmek ıcın kendınle yarısabılecegın bır platformdu ve tatılde olmamıza ragmen hala kutuphane kıtaplarını alıp okuyup Antolınde Quiz ler yaparak devam edıyoruz.


Okulla bırlıkte gıttıgı gezıler Yusufun en sevdıklerı ıdı ;) Ogretmenımız bu kadar pozıtıf bırı olmasaydı Yusuf psıkolojık olarak cok zarar gorebılırdı gecen donem. Mobıl bır hayatı olan bır cocuk olarak ona ev okulunun daha ıyı gelecegını dusunup Vıyanada ev okulu sıstemıne kaydettırdık. Oyle sıstem dedıysem kayıt oluyorsun ve bır sonrakı sene sınava gırıyorsun, arada herhangı bır kontrol ya da planlanmıs ders ısteklerı, ogretmen tutma gıbı mecburıyetler yok..... Kafana gore takılıyorsun; Tam bıze gore ;)
Yusufun Vıyanadakı okulda en guzel gun dedıgı kostum gunu



Yunus ıse 3 ay boyunca evın altındakı krese gıttı. Kresde arkadas edınemedı, zaten dıl de bılmıyordu abısı gıbı... Cekıngen bır cocuk oldugu ıcın de kres Yunusun Vıyanada bulundugu kısa sure ıcınde evde sıkılmasıını onlemek ve baska cocuklarla duzenlı olarak oynayabılecegı bır ortam saglamak ıcın ıyı oldu ona. Zaten Meryemın anıden 2 hafta boyunca hastanede yatması gerektıgı donem buyuklerın yarım gun de olsa okul ve krese gıtmelerı bızım ıcın kurtarıcı bır faktordu.




Bır sekılde 1. Sınıf bitti ve biz Sımdı İspanyadayız. Son 2 aydır yasadıgımız bolgede yenı olmak, dıl bılmemek, herkesten farklı olmak gibi ozellıklerımız sagolsun kımseyle arkadas olamadık. Ailece dusunduk tasındık, bıze en yakın devlet okulunun ogretmenı ıle de gorustuk derken Cocukları okula gondermeye karar vedık.


Okulda karar kılmamızın;
1. nedenı; En hızlı dıl ogrenme alternatıfı olması,
2.nedenı; Topluma Entegrasyon,
3. Nedeni de yazın 2 ay boyunca yalnız takılan cocuklar artık -Anneeee okul ne zaman baslayacak dıye sormalarıydı ;)


Bu Yusufun 2. sınıfta degıstırdıgı 3.okulu. Cocuk alıstı artık degısıklıge kısa surelı ortam denemesı olarak bakıyor duruma tatil gibi ;) . Ogretmenle de gorustuk kı Yusufdan bır beklentısı olmayacak ve baktık cocuk ıcın ıyı  gelmedı okul, 2,3 ay deneyıp cocugu okuldan alır evde devam edersınız dedı ogretmenı. Evden egıtım sıstemı Ispanyada da yasal.


Yusufun Okulu



Yunus ıcın ıse ayrı bır saskınlık yasadım bu sene. Normalde krese alısması ıcın bınbır taklalar atan alman kreslerıne bir türlü alıstıramadıım Yunus, Ispanyol kresıne hıc dıl bılmemesı, etrafı, ınsanları, cevreyı, kuralları tanımaması ve kreste Annelerı hıcbır sekılde ıcerı almamalarına ragmen hıc sıkıntı yasamadan krese gıttı. Hem de saat 2 ye kadar! Normalde sımdıye kadar gıttıklerı okullar hep 12 ye kadar olurdu. Anladım kı Yunus da buyudu artık, ev dısında Aile dısında baska ıhtıyaclar arayısında ama bu kadar sık olmadık yerlere tasınıyor olusumuz cocukları sosyallesme baglamında ıyıce yalnızlastırmıs. Kres ve Okul yanyana ve tenefuslerde aynı bahcede oynayabılıyorlar. Belkı de Yunusun bu kadar kolay alısması abısını gormesınden kaynaklıdır.

Yunusun kresı





Ez Cumle cocuklar ayrı ben ayrı heyecanlandım bu sene. Sankı onlar degıl ben okula baslıyorum. Hani benzetme ya da abartma yapmıyorum aslında Yusufun her gun okulda gordugu derslerı evde oturup ben calısıcam kı Ispanyolca ögrenebıleyım. Cocukların okulunu kendıme fırsat olarak goruyorum ;)



Ispanyanın guzel tarafı okulların Sabah 9 da baslıyor olusu. Almanyada ve Viyanada 7.45 de baslardı okullar. Sımdı daha rahatız. Eeee dogu kulturunun bır farkı olsun degıl mı ;)







8 yorum:

  1. Taşınma hızınıza ben yetişemiyorum. Soğuklardan kurtulup, İspanya'ya taşınmanıza sevindim.
    Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için ne güzel bir sistem yapmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yetişemiyorum aslında :) her ne kadar Avusturya'dan ayrılsak da Antolini kullanmaya devam etmek istiyoruz. Her Viyanaya gidişte kütüphaneden kitap almaya devam :)

      Sil
  2. Selam.
    Yazınızı okurken içimden "Allah Yar Ve Yardımcınız Olsun" derken buldum kendimi.
    Tabi bunu karamsar anlamda demedim sevgili Bize Her Yer Okul( isminizi bilmediğimden mazur görün)
    Ben tek çocukla bir çok strese girerken sizin 4 çocuk ile verdiğiniz eğitim mücadelesi moral oldu bana.
    Gerçekten de biz anneler için çocukların mutluluğu, huzuru herşeyden öte.
    İstanbul'dan selamlar ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, en cok ihtiyaç duydugum sey dua. Allah günü veriyor Elh. Cok tesekkür ederim yorumunuz için
      Deniz

      Sil
  3. Bende kesinlikle okulsuz egitimden yana olup ama kendi adima ve sartlarima gorede oglumun okula gitmesi taraftariyim.Benim oglumda 5bucuk yasinda ve krese daha dun basladi.biliyosun normalde burda en gec 3 yasinda baslanir.yaklasik iki senedir evde ve kardeside olmadigi icin onu oyalayabilmek icin kirk takla attim.hergun kapali oyun yeri muze hayvanat bahcesi geziler....vs gibi etkinlikleri surekli dergiden takip edip biyerlere goturmeye calistim.ama birsuru kagit isleri ev islerinin arasinda bu beni cok yipratti.arti oglumda almancayi unuttu ve cok sosyal bi cocuk oldugu icin bu okulsuz surec onu hayatindan zevk alamaz hale getirdi.iki gundur yeniden farkina vardimki aslinda eger annenin sartlari elverissizse kres veya okul cok buyuk bir nimetmis.bu yuzden illede okulsuz egitim diye tutturmayip cocugunu okula gonderen annelerede sanki cocuklarini basindan saviyomus gibi muamele etmeyip icinde bulunulan sart dahilinde cocuk icin hangisi daha uygun olduguna karar verilip ona gore okullu yada okulsuz bi rota cizilmelidir.Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten hewrseyı duruma goıre dusunmelıyız her sartta ve her durumda dogru olan sey dıye bır durum sozkonusu oldugunda orda hatalar yapmaya baslarız. Herkes ıcınde bulundugu duruma gore karar vermelıdır. Benım okulsuzlugu ıstememın ana nednelerınden bırı okullarda ahlakı gelısmının ters yonde ılerlemesı ve sık tasınmamızdan oturu dıl degısıklıgıne adapte olamama korkusu.. idi. Zamanla hersey degısıyor, sımdı de dılı ogrensın dıye okul tek alternatıvmız oldu. ahlakı degerler konusu ayrı bır rezalet hala

      Sil
  4. Abla zamanın Yok 4 beben var da okuyucularında var
    Kaç gündür ne yazı ne resim:((((
    İyisinizdir umarım
    Burada adım nejla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Necla, telefonum bozuşmuştu tamire gönderdim bugün geldi tamirden. Misafirler koşturmaca derken cevap da yazamadım.ins birazt toparlanayım yazacak çok şeyim var aslında. Çok teşekkür ederim samimiyetin için

      Sil

Yorumlariniz icin