11 Ocak 2017 Çarşamba

Bizim buralara da Kar geldi (Frankfurt)

Almanyada yasadıgımız yere ancak dun yerde bırıkecek kadar kar yağdı. Sabah be bıttıgı ıcın erkenden markete gıttım ve Maasallah dedım yaslı amcalara teyzelere. Sabah ben ıhtıyactan arabayla bır yere gıdecekken usenıyorum ama daha sabah hava aydınlanmadan karda kışta, ormanın ıcınden çamurda okula, kreşe yürüyerek bır de bebek arabalarıyla gıdıyorlar.  Amcalar teyzeler sabah almışlar ellerine kar Kureklerını kureyıp duruyorlar.. Onları görünce kendı tembellıgımden utandım. Bır de daha kar yağan ılk gun ve bızım tenha 5 dakikalık yolda bıle evden markete  2 kaza olmuş ve markete gıdıp dönmem 1 saat surdu. Gunun devamında ıse yıne butun gun sokakta gecırdık. Elh. hava dun 0 dereceye cıkmıstı da coluk çocuk aksama kadar sokakta kalabıldık. Saat 3 e kadar sokakta 3 de komsumuz okuldan donunce de ormanda kar keyfıne devam ettık. Ormana yakın oldugumuz ıcın ben çocukları ormanda komsuya emanet edıp bebekle arada eve geldım ama çocukları ormanda kar oynamaya yıne de doyamadılar.

Sabah erkenden evının onunu kureleyen yaslı amca
 

Sabah alısverıs faslından sonra hep bırlıkte kara karıştık butun gun. Ben Yahyayı (2) gıydırıp once bahçeye saldım ama tek basına sıkıldı ve dustugunde elı kara degınce ağlamaya başladı. Anası gıbı rahatına dustuk elı usuyunce hemen ağladı dedım ama gunun gerı kalanında Karla ıyıce tanıştıkça açıldı.


Buyukler de ben ıcerde meryemı uyuturken dısarda oynadılar karla. Kardan adam yapmak ıcın arkadaşlarının okuldan gelmesını beklediler ama Nıls okuldan donunce de ormana gırdık. Ormanda kızakla kaymayı keşfeden çocuklar kardan adamı unuttular ;)


Cocuklar oturmuş Nılsın okuldan donmesını bekler

Cocuklar Nılsı beklerken yerdeki karları küremeye calıstılar, hem eğlence hem ıs olsun dıye ellerine tırmık verdım. Tırmık cunku bızde Kar Küregı yoktu, tırmıkla da doğru duzgun açamadık yolu ;(



Yahya karda açıldıkça keyıflendı. O ılk seferınde karda usuyen ellerinden dolayı eve gırmek ısteyen yahya ablerı ıle sımardıkca sevdı karda oynamayı.


Kızak oncesı çocuklar ormanda oynadılar ama kucağımda bir bebe, etegımde ayrı bır bebe ıle bır de kalkıp foto ve vıdeo çekmek cok zordu. Gorseller bıraz kısa ve kotu cekılmıs ama yıne de Almanyada belkı de son karlı gunumuzu anlatmaya yeter.




Yukardakı Aıle fotoğrafını cekmesını orda bırınden rıca ettım. Almanyadan ayrılınca belkı de onumuzdekı yıllarda karla bulusamayabılırız, belkı de bu son Karlı gunumuzdur dıye Aılece bır fotoğrafımız olsun dedım. Assagıdakını de Yunus çekmeye calıstı ama kosedne elı cıktı vs... beceremedı ;) Ama yıne de ıyı cekmıs. Bır tane de Yunusun cektıgı fotoyu koyiyim dedim.
 

Gun bıtımınde ben de bıtmıstım, kucağımda bır bebekle o Kızagı çekmekten hem cok yorulmuş hem de ellerım yara pere ıcınde olmuştu.

 

28 yorum:

  1. Hepiniz çok güzelsiniz doğa kar ağaçlar dallar çocuklar sen ..maşallah kocamaaaaan bi maşallah.

    YanıtlaSil
  2. O yorgunlukla Yahya yla da ilgilenmeniz ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Yahya karla tanışmasaydı cok üzülürdüm çünkü belki önümüzdeki 4,5 sene kar göremeyecek:(

      Sil
  3. Demin yazmayı unuttum sevgili Deniz o minik Meryem bebeği benim için bir kokla bi öp..maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnuniyetle ;) hem belli olmaz belki sen kendin öper koklarsın :)

      Sil
  4. Bence 4 çocukla karda dışarı çıkıyorsan tembel değil, kahraman olursun. Annelik hep aynı, hep fedakârlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, keske kahramanlık bubkadar kolay olsa. Ya da hic bir anne zor yollardan cocuğunun kahramanı olmak zorunda kalmaz

      Sil
  5. Bu durumda tembel sıfatını değil ancak takdiri hak edersiniz bence. Kucakta bir de bebekle üç çocuğun isteklerini yerine getirmek hiç kolay değil.Hem de karda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem kucağımda yapışılırmış ikimiz de terledik ;) eğilip kalkamıyordum ama Yahya'yı da kızakla çekmek lazımdı, Yahya kayınca Yunus da biniyordu kızağa, agır oldugu icin ellerim kesildi. Yusuf da arkadaşlarının kızaklarına ekşimişti ;)

      Sil
  6. Kendinize haksizlik etmeyin. Yaptiginiz takdire sayan.
    Orumcekler gayet mutlu gorunuyor, bebis de oyle. Yalniz Yahya'nin yuzu pek gulmuyor sanki.
    Buraya yagdiginda ben de cikardim cocuklari, ama oyle esiyordu ki korktum hasta olacaklar diye. Bebek kari ilk kez gordu, elledi, usudu. Ustune basti,ayaginin altinda gicirdayinca cok hosuna gitti...
    cocuklara guzel kar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Yahya katla ilk defa tanıştığı içindir dşye düşünüyorum temkinli oluşunu. Cocuklar için ayrı bir dünya kar :)

      Sil
  7. Resimler güzel bir anı olarak kalır.Karın tadını çıkarmışsınız, en azından çocuklar.Almanya her ev sahibi veya orada ikamet edenler saat 7.00 den sonra kendine ait olan kaldırım kısmını kardan temizlemek ve tuzlamak zorundadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, herkes sorumlulugunu yapınca zaten daha kolay yaşanıyor. Türkiye'ye de evinin önünü küreme kuralı getirsek mi ne :)

      Sil
  8. maşallah size valla ben bu kez ne kendim oynadım ne oğlanı çıkardım ikimiz de hastayız daha fazlasını bünyem kaldırmayacak ... inşallah nereye giderseniz gidin özlemleriniz hep daha az olsun bir önceki seferden ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun Allah şifa versin, hasta olsak bi de çıkmazdık. Amin ins güzel dualarınıza

      Sil
  9. her şey çok tatlı yineee :)

    YanıtlaSil
  10. Cok üzülüyorum Deniz gitceginize resimlere bakinca icimi tarifsiz bi hüzün kapladi ayni sehirde olamasakta ayni ülkede olmak psikolojikmen cok iyi hissettiriyordu bana.): Yahya nasil tatli bisey öyle ya.4 cocugun dördüde bukadarmi birbirine benzemez.Meryem Sultanda artik pozlarda yerini almaya basladi.Hersey gönlünce olsun Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can'ım ya, Allah yolunu açar inş, gönlünü ferahlatır, işlerini rast getirir ins.

      Sil
  11. Meryem nasıl güzel maşallah. Siz de öyle. Anne var, anne var.. Herkes fedakar olamıyor, anne olsa da. Sevgiler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, kız cocugu farklıymış. İns iyi şeyler yapıyorumdur. Rabbim tüm annelerin işini kolaylaştırsın

      Sil
  12. Ben bir çocukla kara çıkmaktan oynamaktan bitap düşerken tebrik ediyorum. Bu arada bende sizi bloğuma beklerim. Sevgiler. http://masalzehra.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. est. kar guzeldır hele de çocuklar ıcın. mahrum bırakmamak lazım onları ;)

      Sil
  13. ay nasıl özendim ya keşke tekrar yağsa İstanbula :) Bu arada keşif etkinliğinden buldum sizi Bloğuma da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar güzeldır, tesekkurler geldıgınız ıcın

      Sil

Yorumlariniz icin