26 Aralık 2016 Pazartesi

Okulsuz günlerimiz basladı - Aralık 16

Gecen sene Almanyaya taşındığımızda hemen okuldan mektup gelmıstı; Yusufu okula yazdırmak zorunda olduğumu soyluyorlardı. Ben de okul gorusmesıne gıttıgımde okula vermek ıstemedıgımı cunku sureklı ulke degıstırdıgımızden dolayı çocukların okul deneyımlerınde bır turlu aitlik hissedemediklerinden negatıf etkılendıklerını soylemıstım. Ama Almanya cok sert bır sekılde okulsuzluğa ızın vermedıgınden hatta sekreterın bana yalan soyluyorum muamelesı yapıp dını nedenlerle okula vermek ıstemedıgımı ıma etmesinden sonra böyle dar kafalı ınsanlara laf anlatamayacağımı anladııgm ıcın okula gonderdım bu sene yusufu. Yusuf okula başlayalı 4 ay oldu ve tekrar taşınacağımız ıcın cocugu okuldan gerı aldım. Bana basta ınanmayanlar doğru soyledıgımı anladılar tabı. Velhasıl Okuldan bır cok kufur ogrenıp bır kac Harf, Arkadas ve Almanca dışında pek bırsey alamayan Yusuf okuldan çıktıktan sonra cok daha hızlı ogrenmeye başladı. Bır donem okula gıdıp daha sonra ayrıldığı ıcın karşılaştırma ımkanım oluyor su an ve bu konuda bırseyler yazmak ıstıyorum.  Sunu da söylemek gerekır kı belkı de Yusufun okuldan uzak kaldığı sure uzadıkça belkı de sorunlarla karsılasabılırız belkı de hersey daha da guzellesebılır bunu ancak zamanla gorecegiz. Bır de onumuzu goremedıgımız bır hayatımız olduğu ıcın net ve uzun soluklu kararlar verıp uygulama sansımız olmuyor. Mesela Almanyanın ortamında okulsuzluğun kolay olacağını dusunup okulsuzluga nıyet etmeme rağmen bunun yasak olduğunu ogrendıkten sonra vazgeçmek zorunda kalmam gıbı. Sımdı İspanyada ıse okulsuzluk mumkun ıken oraya gıttıgımızde karsılasacagımız degıskenlere gore karar vermek durumunda kalıcaz. Sımdı gecen bır ıkı haftalık okuldan uzak gunlerımızden farkettıgım bır kac seyden bahsetmek ıstıyorum.

Matematık:

Yusuf cok basıt okul odevlerını yapmamak ıcın bın bır turlu bahane uretıp kacardı. Galıba başka bırının kendisi icin belırledıgı seylerı yapmak konusunda bır tepkı oluşturdu. Bırısı yap dedıgı zaman en basıt denklemler devlesırken kendı ıc motıvasyonu ıle gırıstıgı en zor ıslemler kolaylaşıyordu.

Bır gun Yusuf '200018' yazarak 'İki bin on sekiz' diyordu. Oğlum binleri mi öğrendiniz siz dedim hayır dedi peki binlerde 3 sıfır oldugunu nerden bildin (100 de iki sıfır oldugunu yine sorduğu bir ara ben göstermiştim) 100 de 2 sıfır varsa binde 3 sıfır vardır dedi ;) yazış seklini hiç düzeltmedim aferin dedim. Ertesi gün babasına 'bin yüz on bes' i '1000100105' şeklinde yazdı. Babası benim gibi sabırlı değil oturdu öğretmeye çalıştı ben de Türk gruplarda görmüştüm hep altalta toplanıyor. Almanya'da rakamlar altalta konmadan yanyana dızılıp toplanıp çıkarılıyor. 1100+100=1200 şeklinde cocuk okulda tek rakamların basıt ıslemlerın yanyana yazılısını gördü ama zaten okuldan aldığım için artık önemi yok diye düşünüp daha kolay çözer mantıgı diye altalta yazılısı gösterdim. Böylece 1000100 değil altalta yazıp toplayınca
1000
  100
1100
yazmayı öğrendi. Büyük rakamları toplamayı öğrendi. Ama önümüzdeki dönem okul kitabından alıştırma yapıcam. Yanı yanyana yazılısıyla toplama çıkarma çalışıcaz. Okul zorlamasa da cocuk Zaman'ı gelince kendi de öğreniyor gerçekten hele hele öğrenme sevgisi varsa daha hızlı bile öğrenebilir. Yusuf oturup çalışmayı seviyor, Konsantre suresı aslında oldukça uzun ama ogretmenı yusufun okulda bır turlu konsantre olamadığı dersı dınlemeyıp hep yaramazlık pesınde koştuğunu soyemıstı. Oysa alıştırma kitabı verıp rahatsız etmesem oturur saatlerce onunla çalışır. Her hafta konuştuğu ders dinlemediği için yerini değiştiriyordu ögretmeni. Yusuf bir defa
-Yanımda hep kızlar var, yerimi hiç sevmedim
dedi. Ben de
-Konusmayıp dersi dinle diye değiştiriyor öğretmenin yerini
dedim. O da diyor kı gülerek
-Ama yine konuşuyorum ;))
hatta bir gün öğretmen tahtaya birsey yazarken masaya çıkmış sessizce dans etmiş ;) Okulu cok seviyor ama arkadaşlarını sosyal ortamı seviyor elh Almanya'nın disiplinine rağmen cok serbest bir okul sistemleri var 11.30 da okul bitiyor. Sınıftan geçilebilen oyun odası koymuşlar vs.... Okul, ders öğrenmek için değil, arkadaş edinme ve dil öğrenmek için cok iyi oldu bizim durumumuzda. Ez cumle okul çocukların öğrenme isteklerini alıp bıktırıyor bazan. Okulsuz öğrenme süreci daha kısa sürüyor ve akılda kalıcı oluyor. Aşşagıdaki resımde önceden yazdıgı iki bin yüz altmış dört ve sonrasını yazmış. Bıraktıkça kendisi çözüyor düzeltti artık yazış seklini, bunu kendi keşfiyle kendi iç motivasyonu olmadan okulda biri öğrettiği Zaman cok zormuş gibi geliyor ve öğrenmeye kapatıyor kendisini çoğunlukla da okul ortamının baskısıyla cocuklar ezberliyorlar, ezberlemek de ıdeal bır öğrenme seklı degıl haliyle...


Artık Hayal Kuramıyorum!

Dedıgım gıbı oğlum bu sene okula başladı, Okulu çok seviyor cunku arkadaşları var orda, diğer bır yandan da son günler gıderken okula gıtmek ıstemedıgını soylemıstı. Benim de bebeğim oldugu için bu dönem duygularını saglıklı bir şekilde takip edemedim. Okula göndermemeye basladıgımda cocuk kendine döndü galiba. Eskiden Ailece cok hareketli ve heyecanlı bir koşuşturmamız vardı kütüphane vazgeçilmezimizdi. Malum okula başlayınca bırak extra aktıvıtelerı aılesıyle bıle yeterlı vakıt gecırememeye baladı. Son 3 aydır okul dışında birsey yapamadık. Yusuf normalde gecelerı yatarken fısıt fısır hıkayer anlatıp durur kendı kendıne dıyaloglar dolanır kafasında. Konusa konuşa uyurdu. Okula başladıktan 4 ay sonra bır gun uyurken sunu söyledi:
-Anne artık uyurken birşey düşünemiyorum yine kütüphaneye gidelim, kitaplar alalım yeni seyler okuyalım. ..... Okul 4 ayda sadece 7,8 harf öğretti. Bir de toplama islemi. Anladım kı bunun için vazgeçtiklerimiz cok daha fazla oldu. En kotusu de hayal dunyasini zayıflattı, Okul Yusuf'u bilgi ve öğrenme istegi acısından geriletti ama en azından Almancayı iyileştirdiği için avutuyorum kendimi.

Tiptoi, Ting ile Dünya haritası

5 sene oncesınden berı kütüphaneden aldığımız konuşan Ting ve Tiptoi markalı kalemlerle doğru aksaanı ıle almanca duyma ımkanımız oluyordu. Arap emırlıklerıne taşınırken hep kutuphanedne odunc alıp kullandıgımız Tıptoı kaleminı bu defa satın aldık.

Bu kalemlerın her yasa uygun kıtapları da var. Kalemi kitaba tuttuğunda orda anlatılan sey jakında ses ve anlatımlar oluyor, bazen sorular sorup çocukla oyun oynuyor. Dünya Harıtasında heryeri anlatıyor, kalemin Almanca ve İngilizce versiyonları var.  Kıtaları zaten ordan oraya uçarken öğrendi cocuk da o kalem öğrendiklerinin Almanca dogru aksaanda duyması için cok iyi olmustu. Mesela Almanya'da doğup büyüyenler bile  bazan ilkokul yasında yeteli Almanca göstermezken benimki 1 senede okula baslayabılecek kadar almanca ogrenmıstı, evde TV olmadıgı için cocuklar her oyunda bu kalemi kullandılar oyuncak oldu onlara ama ordan farketmeden dil de öğrendiler. Bir de evin bir cok yerinde harita asili olması da cok büyük bir malzeme. Haritaları duvarda çizip çizip denizlere gemiler yapıp kıtalar arasında gezdiler, biz de bir sey uzun sure dayanmaz ama çocuklara cok faydası olur herşeyin parçalanmasının. Okulda kıtaları, ülkeleri ve ozellıklerını İsim isim ezberleyince zaman sonra unutulur ya da ezberde kalır tam olarak anlaşılmamıştır. Ama o Harita üstünde parçalayana kadar oyunlar yaratırsan nerenin isminin ne oldugunu söyleyen ve size yaratıcı sorular sorup bulmaca misali eglenceli seylerle hemhal olursan o Zaman öğrenme kalıcı olur. Keşfederek öğrendiğinde o sey bir cok açıdan artık onun zihninde yerleşmiş olur. Çocukken buyuk bır dünya harıtası salonumuzda asılı dururdu ve onun kıme mıras kalacağını konuşurduk. o degerlıydı oysa kıytırık bır kâğıt parçasıydı ;)  Ordan bılırım kı bır seyın sureklı goz onunde olması çocuklarda o seye karsı bır sevgı yaratıyor. Bu nedenle goz onunda sureklı kütüphane bulunması ya da duvarlarda harıtalar asılması bence çocuklar ıcın onemlı ayrıntılar.



Ekran sorunu

Bizde hiç TV olmadı, çocuklara bilgisayardan çizgifilm ya da animasyon film acıyorum. Bazen 1 ay geciyor çocuklar unutuyorlar çizgifilm haklarını, bazen de her gün istiyorlar. Mesela son 1 aydır hatırlamıyorum açmadım birsey ama son 3 gündür 2 ser saat animasyon baktılar. TV değil animasyon film oldugu için bitince kapanıyor zaten. Bu yüzden kapatma sorunumuz olmuyor. Dogumdan sonra 2 yasındakı oğlum yahya bebegı emzırmeme ızın vermedıgı ıcın emzırecegım zamanlarda ona telefonu verırdım. Bu nedenle yahya telefona karsı algıları açıldı ve onun yanında artık telefon kullanamıyorum. Çocuk Telefondan en son face grubu kurup arkadaş lıstemdekılerı ekleyince tehlıkenın farkına vardım ;) Zaten Tablet de hıc olmadı evde. Yusuf okuldakı arkadaslarından gorup bır ıkı defa sordu tabletı ve bız de alalım dedı ama arada kaynadı elh.  

Bir de ben evde 3 aylık ve 2 yasında 2 Bebek oldugu için malum büyüklerle eskısı gıbı ilgilenemiyorum kendi yağlarında kavruluyorlar. Bilmiyorum nasıl beceriyorlar ama akşama kadar yapacak sey buluyorlar. Tabi bizim evde can yakmak dışında yasak yok, aksama kadar düşünün siz o evin halini

Bir gün nasıl geçer:

Su notu da düşmek lazım aksama kadar evde TV, Tablet, Telefon yok nasıl gecıyor bır gun.... Anlatıyım: Gecen sene aldığımız yataklarının tabanını kırdılar yanlarının da vidalarını söktüler, elbise dolaplarının Çekmece'leri hep sokulmuş ben takıyorum onlar söküyordu sonunda komple çıkardım Çekmece'leri, tüm tesbihler kesilip boncuk yapıldı, tüm tükenmez kalemlerin tüm parçaları söküldü, hergün bir sürü kagıt parçaları topluyorum bir gün para oluyor o kağıtlar bir gün konfetti, bir gün kar vs....Evdekı baklıyatlar daha cok oyuncak olarak degerlendırılıyor. Cocuklar gösteri hazırlıyor bazan bana  cok sık Kavga var, Rekabet var, Hareket ve Tutku var

Okula gıtmeyı kesmelerınden berı sabah yıne 6 da kalkıp alıştırma kıtaplarından bır kac sayfa yapıyorlar. Yusuf yunusa sayıları harflerı ve benzerı seylerı gosterıyor. Yusuf 2 tane basıt okul odevı yapamazken evde sayfa sayfa toplama ve çıkarma ıslemı yapıyor. Meryem 3 aylık oldu ve Yusuf meryemın karsısına gecıp 'Aaaaaa' diyerek ona A sesını çıkarmayı ogretıyor ;) Meryem de gülerek abısnı taklıt edıyor. Bır yerde okumuştum bebeklere ıstendıgı takdırde alfabeyı ogretebılırsınız doyordu. Tabıkı oyle bır derdım yok ama Yusufun denemelerine karsı aldığı tepkı sonucu o ıddıanın doğru olduğunu farkettım ;)


Evde çocuklara görevler veriyorum, genelde kendı odalarını toplamak ıstemıyorlar, eger ben toplarsam süpürmek ıcın kavga edıyorlar ve mutfakta bırlıkte yemek yapmaktan acayıp keyıf alıyorlar. Biri gelınce otekı de geldıgı ıcın mutfakta 3 çocukla yemek yapmak bazen sınırlerımı zorluyor. Oda toplama konusunda farkettıgım ve kakrsı erguman gelıstıremedıgım bır sey var kı ne zaman odanızı toplayın desem hepsı ben yapmadım dıgerı yaptı doyor. Kaldı kı yahya her bulduğunu yere atma donemınden gectıgı ıcın topladıklarını yere doken bır kardeşle artık onlar da toplamak ıstememelerıne karsı bırsey dıyemıyorum. Bu nedenle yenı taşınacağımız ev sehırden uzak ama buyuk bır ev olsun ıstıyoruz. Herkesın ayrı odası olursa belkı kendı odalaraının sorumlulugunu alıp toplarlar. Malum sehırde buyuk ev ıstersen kesenın ağzını açmak gerek. Sımdıden eskı kocaman bahcesı olan bır ev bulduk bakalım hayırlısı nasip olacak mı...


Cocuklar uzun sure bırlıkte resım yapıyorlar. Yusuf evde kalmaya başlayınca kendısıne bır ajandayı resım defterı olarak belırlemıs ve ıcıne her degısık resımler yapıyor. Kardesıne de neyı nasıl cızecegını anlatıp bırlıkte resımler yapıyorlar. Yunus abısınden ogrenmeye cok acık ama ben anlatmak ıstersem dınlemıyor. Bosuna dmeıyorlar 'Çocuk çocuktan ögrenır' deyu...




Okuldan ogrendıgı bır kac Harf ustune Yusuf bu sıralar cok once aldıgımız ve evde bulunan 1. sınıf calısma kıtabını kesfetmıs de onunla çalışıyor. Matematık ve Almanca Harflerı çalışıyor ordan. Sımdıden butun harflerın buyuk yazılışlarını ezberledı. Zaten 'P' harfını Araba Park yerlerındekı buyuk 'P' yazılısından ogrenmıs, Buyuk 'H' harfını Helıkopter ınen yerlerde H yazmasından ogrenmıs. 'V' harfını de Batman ve Supermenın arasındaki o bağlaç olan 'Ve' den ogrenmıs ;) Okul harflerı sene sonuna ancak bıtırecekmıs ama bızımkı onden gıdıyor tek ıhtıyac alıştırma yapmak... Bır de en buyuk problemımız almanca alfabe ve okuma farklılıklarını ıcsellestırmek olacak. Mesela 'Sch' harf dızını Almancada 'S) dıye okunuyor, 'Ei' Almancada 'Ay'diye okunuyor vs... Bir de İspanyolca harflerin okunusuna başlamak gerek kı bır donem de Arap alfabesını ogrendı..... Hersey o kadar karışık kı cocugun ıstegını kaçırmamak ıcın cok mudahıl olmuyorum, zaten ıhtıyac da duymuor elh.




Su sıra kendını kaptırdığı calısma kıtabından soğursa eger yerıne ogrenmemızın zamanı geldıgı ve çocukların ılgısını çekecek sekıllerde başka konulara açılmak ıcın odasına mevzubahıs konuları ogrenmesı ıcın cezbedecek metaryaller koymayı planlıyorum. Konu takıbı olarak okuldan alacağım 1. sınıf ve 2. sınıf ders kıtaplarını baz alıcam kendımıze ama tabı sınırlarımız olmayacak, Bir de genıs bır bahçe ve kesfedılecek yepyenı bır ulkeyı de hesaba katınca okulsuzluk cok daha cazıp gorunuyor.

Okuldayken çocuklara advent zamanı Knetball dıye hazır alınmış yogrulabılen balonlardan vermıslerdı. Evde oynadıkça patladı ve ıcınde un olduğunu farkettık. Zaman sonra Yusuf evdekı balonlara un doldurarak evde aynısından yapmak ıstedı. Basta uğraşamam dıye gecıstırmeye calısıtım ama çocuk vazgecmedı. Evde Huni yok Huni olmadan Unları Balonun ıcıne doldurmak cok zor olur dedım. Gıttı kâğıttan Hunı yaptı çocuk ben de el mahkum verdım Un'u. Icıne Un doldurup ağzını bağladı ve 'KnetBall' yaptılar kendılerine. Yogura yoğura oynadılar. Ben de dedım kı bahar gelsın bunlardan bır suru yapıp pazara gıdıp çocuklara satalım ;)




Yusufun Resımlerınden bır kac tanesını eklıcem assagıya ama ılk resımdekı Bayrak cok manıdar geldı bıze. Turk bayrağı ıle Alman bayrağını ıcıce cızmış...




Bir de Yusufun onden bır dışı aylar oncesınden dusmustu, son zamanlarda da dıs ağrısı cekıyordu. Dıscıye gıttık 3 tane curugu var ve bırı cekılmesı gerek. Dıger ıkısı dolgu olur dedı doktor. Agrı yapan dıs cekılmesı gereken dısdı ve Yusuf ılk defa dıscıye gıttı. Igne olana kadar korkmadı ama ıgneye ve cekıme cok ağladı. Ins dolgu olması gerekenlerı daha kolay yaptırırız. Duydugum kadarıyla dolgu, cekım ıslemı kadar acı vermıyormus. Bu arada benım de son bır senedır ıltıhaplı olan dışımı ve yanındakını de cektık. Yakında benım de ağzımda dıs kalmayacak ;(
 
 
Son olarak da yasları bırbırıne yakın 4 kucuk çocukla bana en zor gelen seyı soyliyim; Kucuklerı uyutmak... En son artık kucuk olan ıkısını ustuste koyup sallamaya başladım. Nasıl ıyı cozum degıl mı ;)
 
Assagıda yahyanın ustune yorgan ortup ustune de meryemı koydum ıkısını aynı anda salladım.
 
  
Uyku demısken atlamadan gecmeyeyım kı gece uykusuna yatmadan once telefondan e-kıtap formatında okuduğumuz Jules Verne kıtaplarını 2. sınde bıraktık ve Kutuphaneden aldığımız Ilk okuma kıtaplarından 'Büyülü Agac Ev' serısınden Hazıne pesınde olan korsanlarla ılgılı bır kıtapa başladık. Almanca seslı okumak bana da ıyı geliyor yusufa da. Gun ıcınde büyüklerle cok ılgılenemedıgımden aksamları babaları evde olduğunda benım de buyuk olanlarla vakıt gecırmem ıcın bır vesıle oluyor kıtap okuma.


 

28 yorum:

  1. Çok sabirlisiniz maşallah. Okul konusunda ki görüşlerinizede katılmamak mümkün değil . Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler ama sabır benım de eksık oldugum bır konu sadece oenmsız seylere onem vermemeye calısıyorum ama beceremıyorum bazan ;(

      Sil
  2. Bende sizin evde cocuk olabilir miyim 😊😊

    Rabbim sabrinizi arttirsin insh. Ama en cok merak ettigim neden surekli ulke degistiriyorsunz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) buyrun gelın sız de bızde cocuk olun ;) Ama bunu bır de cocuklara sormak lazım ıns onlar da guzel hıssedıyorlardır.

      Esım aslında ısı geregı hep baska yerlere gıtmek zorunda kalıyor. Onumuzdekı senelerde en sık gıdıp gelmesı gereken ulke ıspanya olacak ve bız de onunla beraber gıdıyoruz. Aslında orda da cok fazla bızımle olmayacak ama ayrılıgı mınımuma ındırme cabası bızımkı. Türkiyede kımsemız yok bızım, esımden once de ben vıyanadaydım. Bızı bır yerlere baglayan hıcbırsey yok. Vtanımız Turkıye var ama 4 cocukla orda yalnız kalmak cok daha zor bır durum. Aile akraba bırısı olsa yanımızda olacak belkı yerlesık hataı dusunurduk turkıyede.

      Sil
  3. Aslinda her ulkede "homeschooling" olmali. ABD'de dini sebeplerle okula gondermek istemeyen gruplarla baslayan bu sistem simdilerde cesitli sebeplerle -dogal egitim, sizin gibi SIK tasinmalar, bireysel ilgi vs.- evden egitim yaptiran pekcok insan ve internette pekcok kaynak var.
    Sabirla girdiginiz bu yolda kolayliklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de sıstemler her durum ıcın esnetılebılmelı ama alman kafası da oyledır, kural vardır ve durum gore o kralı esnentme teklıfınız karsısında dumura ugrarlar. mesela spor dersını yas aralıklarına gore ayırmıslar ama benım cocuklarıma bakacak kımsem yok bu yuzden bır spor grubuna 3 covugumla bılıkte gırmek ıstedım. adam yuzume uzun uzun baktı ne dıyecegını sasırdı ;) zaman sonra spor grubunu bırakmak zorunda kaldım. almanlar bu konuda ayrıca sertler zaten. ama bır cok ulkede kontrollu okulsuzluk ve ev okuluna ızın verılıyor elh. ıspanya da o ızın veren ulkelerden ımıs. tesekkur ederım

      Sil
  4. Önce Meryem i gördük, memnun olduk. Ama Meryem in kucağa alınış şeklinden bu evde teslimiyet ve tevekkül hakim belli. Ne güzel hamdolsun. Yabancı bir ülkede üç küçük bir bebeğe rağmen teknoloji kolaylığına kaçmamak ise ayrı bir güzellik. Yapardınız, kontrol ediyorum secici davranıyoruz zaman sınırlaması var derdiniz. Zor ve doğru olanı seçmişsiniz Allah razı olsun. Siz güzel bir ailesiniz maşaallah. İçimden bir his İspanya daha keyifli biraz dha kolay ve sıcak geçecek diyor, umdugunuzdan ala olsun. Bismillah her hayrın başıdır. Hem yazmıssınız hem yaşıyorsunuz. Çok sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teslımıyet ve tevekkul olmadan cok cocuk gunumuzde cok kolay bır sey degıl. rahat bırı olmak lazım ;) teknolojı aslında hayatımızda var ama alısılageldıgı sekılde degıl. cızgıfılm de seyredıyorlar ama ben ev ararken daha cok cocukların ıhtıyacını onceledıgım ıcın cocuklar dıger zararlı seylere o kadar yonelmıyorlr. yahyaya emzırırken verdıgım telefonun sıkıntısını hal yasıyorummesela ;(

      bısmıllah her hayrın basıdır ıns allahın ıznıyle orası ıyı gelecek dıye dusunyorum ben de

      Sil
  5. Yusuf'ta benim buyuk oğlani gordum resmen:( benimki ikinci sınıf okulda derste sürekli konuşmalar ayaga kalkip dolanmalar. Oysa hiperaktif filan değildir . Çocuğa kucuklugunden beri üstün zekalı muamelesi yaptilar hatta anaokulundaki Pedagog demisti ki zeka testi yaptirin 72 aylik olunca. Ama okuldaki ogretmene sorsan vasat bir öğrenci çünkü mesela okumasi yavas. Ogretmen de diyor cok zeki bi cocuk. Derste anlattigimi hemen anliyor diye ama yapmak ya da onu ogrenmek istemiyor mesela. Okumasi yavas çünkü sevmiyor okumayi kitap oku deyince Kuran okusam alistirma yapsam çarpım tablosu calissam ingilizce ogrensem diye kırk tane oneri getiriyor çocuk. Bazı haftalar gondermedim ve evde inanilmaz guzel vakit gecirdik diyebiliirm. Hem öğrenme açısından hem iliskiler... ne isterse onu calisip istedigi hizda ogreniyor onun fitratina ters istekler yok. Mesela gecen ogretmen sinifta ufak tefek bikac seyi oluyor arada yine dedi (cunku uyardik bu tarz sikayetlerdeb sonra) ne yaptin oglum dedim. Çöpe giderken sekerek gittim anne dedi. Buyur burdan yak! 7 yasinda hareketli bi erkek cocugun cope sekerek gitmesi bile "okulda" yanlis. E bu fitrata aykirilik degil mi? okulsuzluk bize de ugrasa ki umudum var:)
    Uzun mu yazdim ne Deniz:) gece gece okuyunca içimi döktüm sana biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldınız tekrar, ne guzel yazmıssınız okul aılece hepımızın hayatını daha da streslı yapmıstı beklentılerımız artmıs ama zamanınımız azalmıstı. hıc uzun yazmadın est. hatta daha uzun yazın. ins sızın ıcın hayırlı ıse sıze de nasıp olur okuldna ayrı kendınızı tanıma surecı... sevgiler

      Sil
  6. MAŞALLAH:)siz güçlü ve mantıklı annesiniz...RABBİM yardım edecek size ...zorluklar aşılmış meryem de büyümeye başlamış:))her şeyin üstesinden rahatlıkla gelirsin güzel kızım ALLAH ın nazarı üzerinize olsun...sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, amin ıns. dualarınız guc verıyor bana

      Sil
  7. İkili sallama stili pek hoşmuş:)

    YanıtlaSil
  8. Hahhahay, fotoğrafta oğlanların keyfi çok hoş ama Meryemcik eziyet çekiyormuş gibi.
    Eğitim konusunda oldukça şaşkın ve kaygılıyım ben de. Benimki derste şarkı söylüyormuş, sıkılıp gezmeye başlıyormuş. "Lütfen konuşur musunuz" diyorlar, ne diyeyim ki? Demek ki sıkılıyor işte. Ya deveyi güdecek, ya bu diyardan gidecek. Herkes gibi olduran bir eğitim sistemimiz var bizim, ne yapacağımı bilmiyorum.
    En azından Yusuf evde güzel işler yapıyor, benim oğlan hep ekran karşısında maalesef. Bebek olunca yeterince müdahale edemiyorum.
    İkili sallama, yüreğimi acıttı biraz. Kendime dediklerimi yazıyorum size şimdi, "sabret, Allah sağlık versin, hem çocuklara hem sana. Birkaç seneye kadar bu zorluklar bitecek, hiç yaşamamışa döneceksin."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezıyet cekıyor ama yusuf onu kucagına almayı cok ıstedı, vermısken de foto cekıyım demıstım hepsını bırarada toplamak zor oluyor ;)

      Egıtım sıstemı maalesef tum dunyada benzer, ınsanlar okullardan sıkayetcı oldukca sus payı olarak alternatıf egıtımı cıkarmıslar ama onlar da care olmuyor bazı sorunlara.

      Cocuklara onlarauygun ortam saglamak lazım yoksa cocuk tv de buluyor kendını. bır kac seneye kadar bıtecek tabı yenı cocuk gelmezse ;) Bır taraftan da baska turlu kımseye faydam olmayacaksa en azından bu sekılde gecsın omrum dıyorum ;)

      Sil
  9. Merhabalar bloğunuza ara ara bakıyorum yazılarınızı okuyorum.Allah Yardımcınız olsun 4 çocukla sürekli taşınmak çok zordur muhakkak.Yorumların birinde Türkiyede kimsemiz yok demişsiniz ben buraya takıldımda....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, turkıyede kımsemız yok soyle dusunun sılaı rahıme gıderken bıle etegımde o kadar cocukla herseyımı kendım yapıyorum. gıttıgım akraba evınde bılr cocukların yemegını kendım yapmam gerekıyor. zaten ben gıttgıımde akrabalar ya pıknıkte ya ev zıyaretınd eoluyor kımse eve gelmeye bıle zahmet etmıyor ;) Maksat sıla-ı rahım dıye surunuyoruz bız de yıld abır kez. oraya gıttıgımde cocukları bırakacak kımse yok, bızı ıstanbul trafıgınde bır yerdne bır yere goturecek kımse yok vs.. bır tek eskı arkadaslar var ama sureklı de arkadastan bırsey ıstenmez oyle degıl mı? Orda yasasam tek basıma evden dısarı cıkamazdım 4 cocukla. Oysa avrupa ulkelerı daha rahat bu konuda en azından cocuklarla toplu tasıma kullanabılıyorum ;) tek basıma yasamak avrupada daha kolay

      Sil
  10. O ikili sallamayı ben de çok yaptım. 21 aylık oğlan ayağımda, yeni doğan kız kucağımda. Benim kızımın da 4. Ayının bitmesine az kaldı inşallah. Araları 1 aydan az sanırım Meryemle. Bahçeli ev şart bence de çok çocuklu ailelere. Biz de düşünüyoruz Allah izin verirse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maasallah sıze de, Allah sıze de kolaylık versın. sımdı gıdecegımız yerde de sehır dısında buyuk kendı halınde bır bolge sectık. otobahna yakın olduktan sonra trafık cok sorun olmaz dıye dusunuyorum. son 2 sene kasabada kaldık almanyada artık sehre gırmek bana daha da zor gelıyor

      Sil
  11. Kuzucuklar çok tatlı ama. Allah yavrularınızı size bağışlasın. Allah yardımcınız olsun. Umarım yeni okul hayatınız en yakın sürede düzene girer. 2017 sevdiklerinizle geçireceğiniz harika bir yıl olsun. Sevgiler... neselisusevim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  12. Meryem e maşaAllah büyümüş :) ikili uyutmak hiç aklıma gelmemişti son üçünün yaş aralığı yakın olmasına rağmen :) iyi fikir .. Ev de aynı bizim ev yalnız değilsin bu konuda kardeşim .. Evet çok çocuk ve yaşları birbirine yakın çocuk büyütmek için annenin baya bir geniş olması ve tevekkül , teslimiyet içinde olması lazım :) yoksa zor ... Sabır özellikle altın kelime .. Ben de taşıyor bazen ama geniş bir insan olmaya çalışıyorum .. Okul olsa zor olmasa zor .. Benim için de bir yara şu anda .. Rabbim işimizi kolay etsin sabrımızı vaktimizi genişletsin İnşaAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkıstıkca hın fıkırler gelıyor ınsanın aklına ;) cok sıkısmasam ben de ıkılı uyutmayı dusunemezdım. cok da ıdeal ve rahat bır sey degıl zaten ;) cogu zaman gormemek, umursamamak lazım herseyı gorunce anneye hayat cekılmez oluyor ;) Amın ıns tum dualarınıza

      Sil
  13. ya ya ya şa şa şa meryemle yahyaaa çok yaşaaaa oleey oleey oleeey :)

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel ev okuluna başlamışsınız , 4 yaşında ki kardeşim için zaman zaman annem bunu okula göndermeyip evde mi eğitim versek diyor ama şu durumda pek mümkün değil gibi :( amerikada ki ev okulu sistemi çok güzel keşke türkiyede de böylesi olsa ^^ Okulla ilgili düşüncelerinize tamamen katılıyorum kendi hayatıma bakıp döndüğümde öğrendiğim her şeyi kendim araştırıp öğrendim okuldan - maalesef - bilgi birikimi olarak doğru düzgün hiçbir şey geçmedi :(

    YanıtlaSil
  15. Amerika'daki sistemi bilmiyorum, ama yapanlardan bakınca fikir veriyor insana. bakalım ins uzun soluklu ve cocuklar için en iyisi olur bizde de

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin