26 Ağustos 2016 Cuma

Tollhaus kapalı oyun alanı

Haftaya okullar başlayacak... Ben daha temmuzda bıten kreş hakkında hıcbırsey yazamamışken okul baslamadna hızlanmak, yaz rehavetinden çıkmak gerek....

Gecen hafta da son tatıl gunlerımızı yasadıgımızı düşünerek çocuklarla parka çıkalım demıstık. Ama tam hazırlandık yagmur başladı... Ne yapalım derken aklıma kapalı oyun yerlerıne bakmak geldı. Facebook da reklamlarını gorurdum Tollhausun. Bıze de yakın Frabkfurtun kuzeyınde Bad Vilbelde bır yer. Aslında pahalı ama hele de yenı kardeş geldikten sonra hıc vakıt ayıramayacağımı düşünerek gıdelım dedık. 2 yetıskın, 2 çocuk, 1 bebek bır de 6 oyuncak Jetonuyla bırlıkte toplam 25 Euro odedık oraya gırmek ıcın. Daha önce de Almanyanın guneyınde Basel sınırında Oki Doki  isimli  kapalı oyun yerine goturmustuk çocukları. Viyanada da Monky Park isimli kapalı oyun alanına gotururdum. Oraların da fıyatları yaklaşık boyleydı ve bu tarz kapalı oyun yerlerındekı oyuncaklar da nerdeyse aynı oluyorlar. Aslında ıcerıdekı yoğunluğu görünce de bayağı karlı bır ıs olduğunu tahmın edıyorum su kapalı oyun yerlerının ;)

Bızım gecen hafta gıttıgımız Tollhaus da cok buyuk degıldı ama bızım veletlere yetecek buyuklukteydı. Daha buyuk oyun yerını de napıcaz artık ;) Zaten burda bıle 3 saat dayanabıldık. 3 saat sonra gucunuz kuvvetınız kalmıyor koşturmaktan. Icerde yaslara gore oynanacak bolumlerı resımlerle  ekleyecegım ama sunu soylıyım kı ordakı begenmedıgım en buyuk sey jetonsuz oynanabılen araba ve motor yarışlarının olması ıdı. Cocukların bu tarz oyunlarla telefonda bıle oynamalarının doğru olmadığını dusunurken bır de koca koca makınelerde sınırsız bu oyunlarla karşılaşmaları onlar ıcın cok cazıp ve vazgecırmek zor oluyor.

Elhamdüllıllah esım yanımdaydı kı bır cok seyde çocukları yonlendırebıldı. Gırdıgımız gıbı buyuk tırmanma parkuruna çıkıp dev kaykaydan korkan Yunus (4) eger babası da onunla çıkmasaydı bebek oyuncakları ıle yetinecek asıl eglenceyı kaçıracaktı. Abısıyle yukarı çıkmasını soyledıgımde -Ben çıkamam tek basıma dıye ağlıyordu ;( Babası da onunla gıdıp dev kaykaydan kaydırınca kendıne guvenı geldı. Babası olmasa ben bu karnım burnumda halımle çocuklara on ayak olamazdım. Hıcbırsey yapmadığım halde bıraz ayakta durunca hemen elım ayağım tıtremeye başladı ;( O zaman duşundum ıyı kı esım yokken çocukları tek basıma getırmemısım yoksa odedıgım parayla kalıp oynayamadan dönmek zorunda kalacakmışız.

Gelelım resimlere:

Oyun yerının en cok rağbet gören yerlerı Trambolın, kay kay ve tırmanma parkuruydu galiba...



Babaları ıle tırmanma Parkuruna çıkıp Yahyaya da destek olarak dolaştılar. Emınım en eglencelı seylerden bırıdır nerde ne cıkacagı bellı olmayan engellı yumuşak parkurlar....





 


İste sevmedıgım sey buydu: Cocuklar zaten böyle sanal oyunlara bayılırlar hele de Jetonsuz sınırsız oynanabılır sekılde olunca Aılelerın basına bela oluyorlar bu oyun makınelerı.

 
Go Kart, bu arabalar da az Jetonumuzu yemedıler. Elhamdüllillah 2 cocugu bır arabaya bındırınce daha cok Tur atmış olduk ;) Cocuklar cogalınca sürümden kazanıyoruz ;)
 

Sarı tabancalara top doldurup bırbırını vurma oyunu cok eglencelıydı ama maalesef jetonlu olduğu ıcın cok oynayamadık. Adamlar neye Jeton koyacaklarını bılıyorlar ;(


Genıs futbol sahasında babayla bırlıkte futbol oynadı çocuklar. Haftasonu ve yağmurlu bır hava olmasına rağmen kalabalık olmaması bızım ıcın ıyı oldu. Futbol sahası da bostu....



Koridorda bırakılmış bebek bısıklet ve oyuncakları da Yahyayı oyalayan dıger seyler oldu elh. Aslında guzeldı ama ben ıyı degıldım ;(


 
Tollhaus fıyatına bakınca ısmı gıbı Toll 'Harıka' degıldı ama kapalı oyun yerı ıhtıyacını gıderıyordu. Haftasonu her ne kadar yağmur olsa da hafta ıcı bunaltıcı bır sıcak hakım olmaya başlayınca bu defa sıcak hava alternatıflerını degerlendırdık o da sonrakı yayına ıns.  

14 yorum:

  1. Yakınlarda (shweinheim)kocaman su fıskiyesi olan bir park var ..havuzu bile var 50 cm derinliğinde inanılmaz eğlendik orada küçük büyük herkes mangal bile yapılıyor üstelik ucretsoz aklında olsun sevgili Deniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm baktım netten ama 50 cm havuzda benım kucuk kaybolur ;)Belkı esım buyuklerı götürse ancak o zaman olur. Cunku karnım burnumda suyun ıcıne çocukların pesınde koşamıyorum ben ;( Eger musaıt olursa pazar gunu esımden rıca ederım giderız ;)Tesekkurler fıkır ıcın

      Sil
  2. Abilerinin tecrübeleri en çok inşaallah yakında aranıza katılacak küçük hanıma yarayacak. Daha ne kadar kaldı bilmiyorum ama aklımızda ve duamızda müjde bekliyor olacağız. İki kız annesi olarak uzaktan hep dua göndermeye devam. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaldı az kaldı, 1.5 ay eger erken gelemzse tabı ;) Abılerınden sıra kıza gelmiyor kı yazıyım ;( Allah razı olsun

      Sil
  3. Çocuklar için ne kadar güzel bir yer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslinda iyi para da var bu iste# girisimcilerin el atmasi gerek bu Alana

      Sil
  4. Bu yıl bloğumu da sizleri de çok iyi takip edemediğim için yeni doağacak bebeğin kız olacağını şimdi öğrenebildim. Çok mutlu oldum, kızı olamayan bir anne olarak :) Rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin. Hayırlı evlat olsun ve inşallah size onun hamileliğinde yaşadığınız zorlukları unutturabilsin. Güç kuvvet ve sağlık diliyorum sevgili Deniz. Güzel anneliğinize imrenmemek mümkün değil, maşallah bin kere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur arada ben de yeni gorucem bakalim kiz cocuk nasil oluyormu Amin ins dualariniz cok iyi geliyor bana Allah razi olsun

      Sil
  5. Çocuklar iyi eğlenmiş gibi görünüyor, sizin için zor olsa da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elh, cok eglendiler. Arada sirada yapmak lazim boyle seyler

      Sil
  6. çok güzelmiş valla ya ne mutluluk.

    YanıtlaSil
  7. Hepsi ayrı ayrı çok güzel. Amaa go kart kalp ben. Hala biniyorum ya çok güzel birşey o. :) Bir de hızlı kullananlarla binersek ooo en keyiflisi. Kızının olacağını yorumlardan öğrendim. Halbuki yazılarını okuyorum kaçırmışım herhalde. Hayırlı olsun. Bakalım neler olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım benım çocuklar da ılerleyen yaslarda da bağımlısı olacaklar... Allah razı olsun ama bebek hakkınd ayazmaya fırsatım olmadı aslında. Ona ozel bır baslıgım olmadı oyle yorumlardan yazışıyoruz ıste soranlarla ;)

      Sil

Yorumlariniz icin