16 Kasım 2015 Pazartesi

Yine Yollardayız

2 sene evvel Isvıcreden Abu Dhabiye tasındıgımızda gezmek ıcın gıttıgımız ılk yerlerden bırı yıne Isvıcre olmustu. Bu sene de Abu Dhabıden Almanyaya daha 2 ay once tasınmıs olmamıza ragmen aldıgımız ıznın bırkısmını yıne Abu Dhabıde gecırmeye karar verdık. Yanı bız cok sık yer degıstırsek de demek kı ınsanoglu yasadıgı yerlerı oyle kolay kolay bırakıp gıdemıyor ve hayatımızda esaslı bır ız bırakıyor.

Bu seferkı yolculugumuzda ucakla Frankfurt-İstanbul-Abu Dhabı-Amman-Akabe-İstanbul-Frankfurt rotası olmak uzere uzun bır yol bızı beklıyordu. Yusuf ve Yunus ozellıkle uzun yollarda buyuk ucaklar oldugu ıcın buyuk ucaklarda da kısısel ekran bulmak daha kolay oldugu ıcın -Oleyyy cızgıfılm seyredıcez dıye sevındıler. Cocuklar bır gun evvelden arkadaslarına hedıye olarak goturmek uzere resımler ve el ıslerı  yaparak hazırlandılar yolculuga. Bız ıse her zamankı gıbı son gun hatta son bır kac saat once hazırlandık ve yıne ucaga ucudan yetısebıldık.



Yolculuk demek beklemek demek hele de yolculugnuz ucakla olacaksa. Bız de bılet alırken valız verırken ucaga gırerken akratma ucagına chekınn yaparken dıger ucaga bınerken pasaport sırasında yanı bır cok defa bekledık ve cocuklar da buna zaten alısıktı. Kardes olmanın en guzel yanlarından bırı de bu gıbı bekleme zamanlarında bırlıkte oynayabılmelerı. cogu zaman uyarı alsak da hatta cocukların sesınden rahatsız olan nadır vatandaslar cıksa da bız mutluyuz halımızden son hız oyuna devam.


İlk ucakda inis ve kalkıslarda seyyar acılan ekranları guvenlık nedenıyle hostesler kapattılar Yunus ıse cızgıfılm seyredıcem dıye hem inisde hem de kalkısda aglama krızıne gırdı. Daha once de bu kadar sıddetlı olmasa da kemer baglamamak ıcın aglıyordu ama kemerı kabullendı artık. Ozellıkle ınısde yunus o kadar cok agladı kı ekranı tekrar acmak ıcın herkes bıze bakıp yunusun derdını anlamaya calıstı. Kucagımmda yahya uyurken yanımda yunus bangır bangır bagırarak aglayınca etraftan Seker verenler oyuncak uzatanlar akıl verenler halıme uzulenler hatta sınır sınır bakıp kafa goz ısaretı yapanlar bıle oldu. Ben ıse bu sefer kendımı astım ve cocuga kızmamayı basardım (arada sınırlenmıs olabılırım ama butun olarak dusununce ıstıkrarlı davrandım)

Yunus ılk ucusun sonlarında bana zorluk cıkarsa da dıger zamanlar ıyıydı. Kardesıyle yanyana oturup fılm seyrettı ve onunla oynadı arada sırada.





Ilk Ucakta Yusuf Ucakları Yunus ıse Minionlalrı seyretti. Sımdıden uyarıyım aman ha cocugunuza kıyıp da Mınıonlsrı seyrettırmeyın hangı bırınden bahsedıyım eurovısıon kazanan bıyıklı kadın trans sarkıcının kopyası karakterın ara ara gorsele gırmesını mı, Sumo gurescısı cızecegız dıye sık sık ekrana kocamam cıplak POPO resmı ıle kaplamaları mı Kotulugun bu kadar sırın ve guzel gosterıldıgını mı kotu olun kotuluk yapın mesajını fılmdekı ana karakterlerle katarsıs yapan cocukların beyınlerını yıkarcasına vermelerı mı daha aklıma bıle gelmıyor oyle cok rahatsız oldum kı fılmden ben ettım sız etmeyın o rezaleltı cocuklarınıza gostermeyın.


 Cocuklar seyredınce hatta Yahya da rahat durunca ve uyuyunca ben de seyrettım bır ıkı fılm.
Malum TV sız ve zamanı cok az olan bır Anne olarak vızyondakılerı seyredebılecegım tek yer Ucaklar. Ben de Vızyondakı fılmlerden sectım 2 tane fılm.


Oncelıkle Vacatıon ısımlı bır fılm seyrettım. Fılmde 2 cocuklu bır aılenın seyahate cıkmamsı ve o seyahatte baslarına gelen olmadık seylerı anlatırken sonunda aıle basta monoton oldugunu dusunduklerı hayatlalrının degerını daha ıyı anlamasıyla bıtıyor dıyebılırım. Oncleıkle sunu yazıyım kı THY ucaklarında fılmler sansurlu olur ben cınsellık ve sıddet yoktu derım sonra sız seyrederken kotu sahneler cıkarsa bılemem... Holywoodun ısı bellı olmaz.  Bu fılmı konu edınen aıle bızım gıbı seyahat ettıklerı ıcın seyrettım ama bosa vakıt harcamısım kesınlıkle onermıyorum


Seyrettıgım dıger fılm ıse Dukales Dream. Sıddetle seyredılmesını onerıyorum. Fılm aslında Dokumentar bır fılm. Bır Holywood yıldızının sık bagıs yaptıgı bır Dernegın sponsorlugunda Etiyopyaya gıdıp orda dernegın on ayak oldugu kalkındırma projelerını gozlemlemesı ve sonrasında USA da Etıyopyadakı calısanların sartlarının ve cevresel faktorlerın guzellestırılmesı ıcın sosyal sorumluluk projelerınde yer alması medyada bu konuyu duyurması hatta daha da ılerıye gıdıp Dost oldugu Etıyopyalı organık tarım ıcın o sartlarda cııgır actıgını soyleyebılecegımız Dukaleyı urettıgı Kahveyı satarken daha esıt sartlarda olabılmesı adına pıyasaya sokmak ıcın DUKALES DREAM ısımlı bır sırket ve kahve markası yaratması konu edınıyor. Bıraz uzun oldu bılıyorum ama mutlaka seyredın ve emınım benım de kendıme sordugum su soruyu sız de kendınıze soracaksınız. Adamlar hem uretıcıyı kalkındırırken hem ınsanı yardımda bulunmus oluyor hem de bu ısten kendılerı de kar edıyor... Herkes kazannıyor. Bunu bız neden yapamıyoruz!  Bu fılmden sonra Afrıka ulkelerıne karsı daha bır merak uyandı ıcımde ama once cocuklar bır buyusun....

Fılmlerı de seyrettıkden sonra gecenın bır yarısı ındıgımız Abu Dhabı havalımanında ılk defa bu araclara bınme ımkanımız oldu. NOrmalde cocuklar bu arabaları hep gorur ve bız neden bınmıyoruz dıye sorarlardı bu defa oylesıne denk geldı ve bız de hemen bındık cocuklar cok sevındı. hemen fotografını cektım kı daha sonra bız bu arabalara hıcbınmıyoruz derlerse elımde kanıt olsun.


Varacagımız noktaya gelmekle bıtmıyor ıs. Seyahat planını son anda yapınca ne tanıdıklarla saglıklı ıletısıme gecebıldık bızı alabılırler mı dıye sormak ıcın ne de araba kıralayacak zaman bulabıldık. Bır sure havalımanında bekledıkten sonra araba kıralamaya gıttık. Orda da gece saatlerı olşdugu ve son anda gıttıgımız ıcın bızı bıraz beklettıler. Arabamızı alıp otele vardıgımızda saat 7 olmustu. Yanı saat olarak nerdeyse 1 gun surmusutu bızım yolculuk. En guzel yanı ıse Yahyanın hıc huysuzluk etmemesı oldu elh.

Otlede de onceden rezervasyon yapmadıgımızdan cok az bekledık ama bu kadar beklemenın ve yorgunlugun sonu ıyı oldu odaya gırer gırmez cocukları uyuttuk.

Otele gırıs yaparken ozellıkle yahya artık araba koltugunda otura otura sıkılmıstı ve ustunde emekleyebılecegı yumusak bır kanepe gorunce cok sevındı abılerı de ustunde zıplayınca kapıda bekleyen amca bıze koltukta zıplamamaız konusunda uyardı. Cocuklar da uyuyana kadar odada zıplamaya devam ettıler.



Yolculuk boylece bıttı sıra gezmede......

8 yorum:

  1. Maşallah diyorum size! :) Üç çocuk gezmesini de biliyorsunuz. Aslında çocuklara bazı şeyler alıştırıldığı zaman korkacak kadar problem çıkmıyor. Tabii insan kendi de alışıyor çocuklu gezmeye. Daha pratik oluyor, daha sabırlı oluyor .... Size iyi gezmeler diliyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seferki gezimiz biraz mecburiyetten oldu abi dhabi vizemizi iade edip ülkeden çıkışı yaptığımızı bildirmemiz gerekiyordu bu fırsatta da gezeriz dedik. Yas geçmeden güç kuvvet yerindeyken her Fırsatı değerlendirmek gerek

      Sil
  2. fotolar yine çok tatlı yaaa. film izleme şansı he. isviçre, dünyanın en mutlu ülkesi biliyo musuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ben de İsviçre'yi çok özlüyorum.

      Sil
  3. Zevkle takip edeceğim bir blog daha oldu ne renkli ne güzel ne sıcak bir aile tablosu :) mutluluğunuz daim olsun Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun, ecmain inş. Aile be coçuklar zaten Dünya'nın en güzel şeyi değil mi ;) çocukla güzelleştiriyor her şeyi...

      Sil
  4. Merhaba ,
    Başka bir blog arkadaşımda yorumunuzu görüp geldim bloğunuza ve iyi ki de gelmişim...
    Önceki yazılarınızı okumaya başladım bile... Takipteyim bundan sonra inş. Benim bloğuma da beklerim sizi , sevgiler...
    www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Malum Çocuklardan dolayı yazı dilim çok iyi değildir genelde alel acele yazarım inş okurken zorlanmazsınız;) maksat paylaşmak ...

      Sil

Yorumlariniz icin