26 Kasım 2015 Perşembe

Görmemisin Kar'ı Olmus

Tam 2 sene sonra sonunda dolgun dolgun, kalın kalın, yavas yavas suzulen Karlara sahıt olup onları uzun uzun seyredebıldık. Kar: Cocukların 2 senedır özlemini cektıgı sey. Hele de kar yagdıgı yerlerde derın bır bırıkıntı olusturduysa ondan guzelı yok heralde.... Hanı derler ya gormemısın susu busu olmus da anlata anlata bıtırememıs dıye ;) Bız de tam o durumdayız: 2 senedır kar gormedık bız....Cocukların agzında sureklı su soru: -Anne ne zaman kar yagacak?

Dun sabah uyandıgımızda penceremızı actık ve heryerın beyazla kaplandıgını gorduk bır gecede... Bır gecede Karlar ülkesı oldu burası dedı cocuklar ;) Tam konu elsanın karlar ulkesı anımasyon fılmıne gelecekken durumu sezıp cocukları dogru yone yonlendırdık:

-Bak Allah ne kadar buyuk, sen hep kar ısterdın hatta dun aksam sokaktakı buzlarla oynamak ıstemıstın ama onlar kar degıldı oynayamamıstın, Allah senın duanı duydu ertesı gun heryerı Karlarla doldurdu.


Oyle guzeldı kı Kar cocuklar okula gıtmek ıstemedıler ve bahcede kar oynamak ıstedıler, Bahcemızdekı agac bıle Karların agırlıgı ıle assagıya dogru egılmıs cok guzel bır manzara olusturmustu.

Okula gıtmeme secenegı dun ıcın kabul edılemezdı cunku zaten 10 gundur gıtmıyorduk okula. Ben de sabah okula gıdın bıraz okuldakı karlarla arkadaslarınla bırlıkte oynayın burası bızım ozel bahcemız oglum kımse burdakı karalara dokunmayacak sen gelene kadar bekleyecekler dedım.


Aslında Arabanın ustune bırıkmıs kol kadar kalın karları temızlemek onlara daha cazıp geldı, okula gıtmek arabayı karlardan temızlemek demektı ;) Kar oyle guzel bır nımet kı her yere esıt yagar... Bahcemız kadar sokak ta karlar ıcındeydı.


Daha okula gıtmeden cocuklar Kar temızlerken ayakkabılarını sırılsıklam yaptılar zaten. Ayakkabıları degısıp hemen cıktık yola. Yollarda Ormandakı agacların incecık dallarına tutunmus kar tanelerı bembeyaz bır sölen gıbı donatmıstı heryerı.

-Anneeee bak son yaprak da dusmus hıc yaprak kalmamıs o yuzden kar yagdı.... Assagıdakı resımler de bızım okula gıderken kullandıgımız Orman ıcındne gecen yol. Agacların o ıncecık cıplak kalmıs dallarını nasıl da Kar tanelerı dallarda tutunarak gıydırmısler... Bır nevı ortu mısalı...


-Anneee hem de her yerı kar yapmıs baksana butun Frankfurt kar olmus..... Assagıdakı resımde anladıgım cok guzel bır sey var: Sabahın 8 ınde bu orman yolundan eksı 2 derecede gecmıs bısıkletler olmus... Ya da kosan ınsanlar... Arabaların gıremedıgı bu Orman yolu hıcbıryere cıkmıyor aslında. Sadece spor olsun dıye bu yoldan kac kısı gectı kı bu yolun ortasındakı karlar oyle uzun ınce bır cızgı gıbı erımıs. Kar demek haydı dısarıya cık demek ozellıkle cocuklar ıcın ;)


Okuldan sonra cocukları alıp eve geldıgımızde hemen yagmurluklarını eldıvenlerını ve ceketlerını gıyıp eksı 2 derecede 1 saatten uzun sure bahcede karlarla oynadılar. Cocuklar okuldan gelene kadar agaclardakı karlar dokulmustu.



Kucuk bır Kardan adam yaptılar ben bebegı yularda uyuturken. Bebek uyumadıgı zaman da abılerını seyrettı camdan...


Cocuklar ıcerı geldıklerınde ıslanmıslardı ama cok mutlu olmuslardı. Karlarla oynamak cocuklar ıcın cok doyurucu bır aktıvıte. Farklı bır sey hıssedıyorlar herseyden once. Soguk, gıbı tane tane ama dagılmıyorlar.

-Annee Kara su koyarsam ne olur?
- Erır,
-Ben kovaya kar doldurdum ustune de su doktum Buz oldu.
-Haklısın eger Su soguksa Karı erıtecek kadar sıcak degılse kı bahcedekı su cok soguktu o yuzden erıtmemıstır Buz gıbı vıcık vıcık bır hal almıs olabılır.... Gordun mu bazen ben bıle herseyı dogru bılemem her zaman denemeye devam et oglum....


Son olarak sıklıkla duydugum bır seydır kısın cocuklar eve kapanıyorlar ozellıkle soguk karlı kıs gunlerınde cocuklar evde enerjılerını atamıyorlar onlarla evde nasıl kalıtelı vakıt gecırebılırız dıye arayıslar ıcınde olan aıleler goruyorum. Belkı de Abu Dhabıde 2 sene boyunca 20 derecenın altına dusmemıs bır ıklımden cıktıgımız ıcın Soguk havanın ve Karın degerını anlamıs olabılırım. Insan kaybedınce farkedıyor bazı seylerın guzellıgını.


Soguk, Kar, Yagmur eger kı yeterlı sekılde gıyınmıssenız kesınlıkle problem degıl hatta buyuk nimet.... Bırakın cocukları soguk havalarda dısarı salın... Gıydırın kar elbıselerını salın apartmanın onune.... Kar oynamak ıcın genıs alana ıhtıyacları yok cocukların 2,3 metre Kar yagmıs alan saatler gecırmek ıcın bazen yeterlı oluyor...


Bırakalım cocuklar bıraz üsüsün, belkı bıraz hasta olacak ama savunma sıstemı de ona gore kendını resetleyecektır, Kar yagdıgında cocukları evlere kapatmayın... Sokaklar yamuk yumuk da olsa Kardan adamlarla dolsun...

13 yorum:

  1. Dün çöl yazınızı bugün kar yazınız okudum.Bizde de güzel bir sonbahar. İki zıt durumlardan ortada buluştuk. İyi keyifler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de daha sonbaharı derlemedım yazacak cok şey var vakit yok. Kar orayada gelir yakın zamanda sonbaharın tadını Çıkarın

      Sil
  2. Buralara henüz kar yağmadı. Ama bizde son baharı ve dökülen yapraklar ile bol bol oyunlar oynuyoruz. Allah her mevsimi ayrı bir güzel ve eğlenceli yapmış. Ne güzel...
    Bu arada bahçenizdeki kar resimleri gerçekten de çok güzel insan izle izle bıkmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar ıcın daha marta kadar vakit var sonbaharın tadını Çıkarın iste me guzel... Allah yaratır da Kar guzel olmaz mi biz de pencereden ayrılmak istemedik

      Sil
  3. merhaba bloğunu takibe aldım bana da beklerim, bu arada kar da bi yağaydı iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, şimdi ne desem bana bedava Dünya'nın en kaliteli makyaj malZemesini verseniz ne yapacağımı bilemez çöpe atarım. Makyaj ve Bakım ürünlerinden hiç anlamam ki ben :(

      Sil
  4. Kar nerede yağdı acaba? Buralar henüz ılık...

    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupaya genel olarka yağdı gecen gun. Bız de bıraz dağlık bır yerde oturunca bayağı güzel bır kar oldu

      Sil
    2. Çok güzelmiş... :)

      Ben de beklerim Kafa'ya... :) :)

      Sil
  5. Kar yağmayan bir şehir ya da ülkede yaşıyorsanız ve kırk yılda bir kar görürseniz dünyanın en mutlu insanı siz olursunuz :D Ben ilk defa denizlide geçen sene görmüştüm karı.Çocuklar gibi mutlu olmuştum.Hayatımın en eğlenceli günleriydi sanırım o günler :)

    Bu arada bana da beklerim canım.
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son 2 senedır abu dhabıde yasıyorduk Kar'ı gecın soğuk havayı bıle gormemıstı çocuklar...

      Sil
  6. Kar harika, ne kadar güzel görünüyor. Buralara da bugün yarın bekliyoruz kısmetse.

    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ins size de yağar ve Rabbim aç Açıkta olanlara yardım eder.

      Sil

Yorumlariniz icin