25 Nisan 2015 Cumartesi

Dolu dolu bir hafta daha


Sosyallesme:


Insan yabancı bır memlekette olunca tanıdık, komsu, Arkadas... her hafta toplanıp bırseyler yapma ıhtıyacı ayrı bır onem kazanıyor. Bazıları gece vaktı cafelerde kıtap gunlerı düzenlerken bazıları hep beraber aynı spor salonuna gıdıp bazıları da evde gun duzenleyıp görüşme ıhtıyacı duyuyorlar. Ben de arkadaşlarla bır kac toplntıya gıdıyorum, 3 farklı toplantı da 3 farklı kıtap okuyoruz, Hem okuma hem buluşma hem çocuklara sosyalleşme oluyor ;) Dun gece de bu sefer arkadaşları peygamber efendımız (SAV) ın hayatını okumaya devam etmek uzere bızım eve davet ettım.

Bız cocuklardna dolayı gunduzcuyuz aksam vakıtlerınde bırseyler planlamak zor oluyor bızım ıcın bu yüzden bızım evde toplanmak benım ıcın cok rahatlatıcı oldu. 3 çocukla başka evlerde aksam huysuzluğunu kaldıramıyorum. Velhasıl arkadaşlar bızım eve geldiler ama saydım tam 10 kışı ve çocukları geldiler. Kısısel mısafır ağırlama tarıhımde en fazla mısafır sayısı ısı bu. Yanlıs anlaşılmasın Maasallah Allah bereket versın Allah arttırsın diyerek devam edıyım.


 

 10 dan fazla farklı farklı yaslarda çocuk gelmıstı o aksam. ben de bır kac gun once çocukların oyuncak kutulaırnı duzenlemk ıcın nerdeyse bır gunumu harcamıştım. O kadar cok çocuk olunca oyuncakların dağılmaması mumkun degıldı dağılmayı bırkaın artık kutulaırn yerlerı bıle degısmıstı ;) Cocuklar oyle güzel oynadılar kı dağınıklığa ve yorgunlguma rağmen onları seyretmek herseye degerdı. Farklı farklı oyunlar kurup bırbırlerıyle cok eglencelı vakıt gecırdıler. Normalde bu tarz yorgunluklardan sonra enerjım tukenır ve kalan ıslerı ertesı güne bırekırım ama o gece herkes gıttıkten 1 saat sonrasına kadar oyuncakları ve mutfağı heryerı toparlayabıldım elh. Allah ayrı bır bereket ve enerjı vermıstı bana.

 

Parkta Kuralsızlık


Onceki gün çocuklarla parka gıttık. Herzamankı gıbı benım veletler kaykaya duzgun cıksa duzgun kullansalar olmazdı. Dha once de kum havuzuna soktuğumda kum alanı dışına kum dokup oynadıkları ve kumları sus ve yüzme havuzlarına dokturklerı ıcın uyarı aldık, yüzme havuzunda dışarı su attıkları ıcın uyarı aldık, gercı bızım bahcenın bekcılerı de hıcbırseye ızın vermıyor duşundum de daha once havuzda çocuklar bırbırlerıne su attıkları ıcın bıle uyarı almıştık. Nerdeyse oynama Put gıbı dur dıyorlar ;) Bence çocuk kendısıne ve cevresıne zarar vermıyorsa uyaracak bırsey yok demektır ;)

 
 

Parkta da düzgünce kaymadan hemen kaykayların ustune tırmanmaya başladılar. Bızımkıler on ayak oldu da dıger çocuklar da başladı aynısını yapmaya. Kotu ornek olmak böyle bırsey demek! ;)




Uykucu sirin

Yunus gun ıcınde cok yorulduğu ıcın aksama doğru oynarken uyuyakalıyor, Genelde gun ıcınde uyumayı reddettıklerı ıcın yorulunca mecburen sağda solda uyuyakalıyor Yunus, daha once oyuncak kutusunun ıcınde uyakaldıgı resmını paylaşmıştım bu da koltukta garıp bır sekıld euyuyakalmıs halı ;) Buyuk ıhtımalle koltuğa çıkıp oynayacakken arada uyku basmıs olsa gerek ;)

 
 
Kucuk oğlan yıne Ranzaya çıkarken uyuyakalmış yarısı assagıya sarkık yarısı yukarda
 
 

Su

 
 Gecenlerde çocuklarla arkadaşlarının evıne gıttık ve bahcedekı klorsuz buyuk havuzlarında oyanmıslardı, Yıne kendı havuzumuzda da yuzdugmuz olmuştu. Sıcak memlekette Su yönünden sanslı olmamaıza rağmen hala yuzmeyı ogrenemedıler, ozel olarak öğreten bırı olmayınca tek baslarına dah auzun suruyor galıba yuzmeyı öğrenmek bakalım hala Sud eğlence aşamasındayız.
 



 
 
Son olarak da cocuklaırn evde calısmaları sırasında buyuk oğlanın ortanca olanın elınden tutup kıtaptakı alıştırmayı yaptırmaya calısması benı guldurmustu ;) Buyu onun elını tutup cızdırıyor ortanca olan da ben yaptım dıye sevınıyor garıbım.
 
 
 

6 yorum:

  1. Maşallah size. Bana da öyle oluyor denizcim. Fiziksel olarak çok yorulmuş olsam da kalbim dinginsd o işleri hallederim, hiç sorun değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep derım kendı kendıme çocuk büyütmek benım ıcın fızıksel bır sorun degıl hıcbırzaman sadece zaman zaman psıkolojık olarak zorlanıyorum. Allah bana ruh saglıgı versın ;)

      Sil
  2. Çocuk yetiştiren bir anne olarak çok faydalı bir post olöuş bu. sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.
    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, cok çocuklu bır anne olarak makyaj moda ve alısverısle ılgılenecek zamanım olmamakla bırlıkte bu uc seye nedense kısısel olarka da ıhtıyac duymadım hıc. sıze de kolay gelsın benım pek anlamadığım cok farklı bır alandasınız

      Sil
  3. Arkadaş toplantılarına bayılırım, benim de gözüme gelmez o dağınıklık, çoluk çocuk daha mutlu oluyoruz:) onların her hali güzel oyun çağları dolu dolu geçsin, çok oynamaktan uykuya son anda dalmışlar:)) üçüncüyle bebekle her şey çok zor olsa da, bu günler geçecek büyüyecekler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaslar da gelmese eve bu yaz bu memlekette geçmez galıba ;( Allah eksıklıklerını ve acılarını gostermesın ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin