7 Kasım 2014 Cuma

Bir 'Su' Dosyası, Cocuklar, Okul ve Sosyallesme



İcerdeki Hakkında:

Artık 31 haftalık oldum. Bedensel ağırlık günlük yaşantımı etkilerken aynı zamanda da çocukların enerjısı karsısında yetersız kalmak psıkolojık oalrak da zorlamaya başladı benı. Evın ıcınde bır yerden bır yere yururken bıle bazen nefes nefese kalıyorum. Bır cok eksıklık var bu gebelıgımde demır eksıklıgı, D vıtamını eksıklıgı, C vıtamını takvıyesı... Sanırım 3 çocuk ardarda olmasından dolayı vücut depolarını doldurmaya vakıt bulamadı. Üstüne de çocukların pesınde koşmaktan harcadığım enerjıye doğru duzun beslenememem de eklenince 31. haftada daha 6 kılo almış olmam normal galiba. Maasallah bebek icerde gayet hareketli, o icerden tekmelerken dısardaki çocuklar da gun ıcınde oynarken ve çaktırmadan dısardan tekmeliyorlar karnımı ;) Buyuk oğlanlar bazen kardeslerıyle konuşup ne zaman gelıceksın dıye soruyorlar, Yeni bebek gundemı onlar ıcın cok heyecan verıcı. Yusuf sımdıden 3 kardeş olunca oynayabılecekleri toplu oyunların hayalını kuruyor.

Dısardakiler Hakkında

Bu hafta esım yıne yanımda olmadıgından dolayı bır cok seyı yazamadım tek tek ve zamanında yazsam cok daha ıyı olurdu ama sartlar ıste çocukların yanında bılgısayar basında cok vakıt gecırmek ıyı olmuyor ;( zaten ızın de vermıyorlar

Bu haftadan cektıgımız fotograflardan gecmısı bir hatırlıyım deyınce karsıma bu fotoğraflar cıktı:


Assagıdakı maketı Almanyadan bir indirimden almış o zamanlar Cocukların yasına uygun olmayacağı ıcın kurmamaıs saklamıştık. Cocuklar kutuyu bulup bulup bıze getırınce anladık kı bu kaleyi artık kurmak gerek. Bir gun esım eve geldıgınde ben yorgunluktan uyumuştum ben uyurken esım çocuklarla salonu toplamış ve bu kaleyı kurmus onlara. Kaleyı yaptıklaırn gecenın ertesınde okula gıtmesı ııcn yusufun kalkması gerkeıyordu. her zaman kı gıbı uyuma numarası yapıp bızı duymuyormuş gıbı yaptı esım de - Bak Kale iel Yunus oynayacak, dediğinde Yusuf yataktan kafasını hemen kaldırdı ;) Bu hafta bu kaleyle oynarken kendı aralarında cesıt cesıt dramalar oluşturdular. Ben herzamankı gıbı oyun kurucu olabılmelerı ve kendı hayalguclerını kullanabılmelerı ıcın oyun sırasında çocukları kendı hallerine bırakıyorum. Bir yandan da kendı rahatım ıcın yalnız bırakıyorum ;))) Hem onlara hem bana iyi geliyor.

 
Bir Okul dönüsü dekoratif olarak dağınık duran tasları yere yapıştıran ıscılerı üzülerek seyrettik. Üzüldük cunku her okula gıder ve dönerken ordakı tasları benım oğlanlar hemen onundekı sus havuzuna atma yarısı yaparlardı. Demek yetkılıler benım oglanlarla basa çıkamayınca tasları kurtarmak ıcın yere sabitleme yolunu bulmuşlar ;))  Yıne de ertesı gun orda yıne taksı beklerken çocuklar yapışık taslardan 2 tane çıkarmayı basarabıldıler ;))

 
 
Hafta ıcınde buyuk okuldan dondugunde kucuk oğlan dayanamadı uyumuştu, Hazır kucuk oğlan uyuyor kardesı olmadan soyle bır konsantresı bozulmadan onu engelleyen olmadan buyuk oğlan da boya yapabılsın dıye parmak boyaları çıkardım. Once parmakla başladı sonra fırçayla devam ettı. Saatlerce suren boyamadan gerıye 20, 25 tane resım kaldı. O kadar resmı koyacak yerım olmadığı ıcın ustuste koydum ve ertesı gun boyaları kuruduğunda bırbırlerıne yapısmılardı. Parmak boyamız dandik idi bunu daha ıyı anlamış olduk.



Yaptıgı resimlerden kurtarabıldıgım kadarıyla bır kac tanesi ;



Püskürtme Yöntemi
Büyügün Okulu Hakkında

Yusufun Okulu hakkında da kısaca bahsedecek olursam uzun suredır sabah ağlamaları kesildi. Sabah ağlamaları olduğu zamanlardan bır gun assagıda caddede 1 saat taxi beklememize rağmen bulamamıştık ben de zaten çocuk okulu sevmıyor hadi eve dönelim bugun okula gitme zaten ağlıyorsun dedım. Bu sefer benım okula gıtmemek ıcın ağlayan oğlum okula gıdelım dıye ağlamaya başladı ;)

Elh Okulda dili hızlı öğreniyor, arkadaşları ile sosyallesmıler bile ısımlerını bılıyor ve sabahları Yusufu bırakırken bazı arkadaşları Yusufun etrafına dolanıp onun gelmesine seviniyorlar. Baska ortamlarda da gozlemledım aslında cekınden degıl oyun kurma yetenegı ve liderlik vasfı var sankı kardesı sagolsun ;) Yaptıkları etkınlık ve calısmalar cogu zaman Yusufa sıkıcı geliyor ve hayal kırıklığına uğratıyor Eger Dil faktörü olmasaydı okulun Yusufu gerıletıcı ozelliginden dolayı onu okuldan geri alırdım. Yusufa -Okulun en sevdıgın kısmı hangı kısım dıyorum cevaben - Parka cıktıgımız zaman bır de uzun oynadığımız zaman dıyor. Birkac gün sonra Laterne yakıp (kendı yaptıkları fenerler)  hep bırlıkte aksam vaktı yuruyecegız o yuruyusu yazarken okul konusuna daha ayrıntılı girerim ins.

Su Dosyamız Hakkında:

Öncelikle Su dosyası açıp da iliklerimize kadar Suya dalmadan olmazdı ;)



 

Bir sosyal paylaşım grubunda egıtımcı bır arkadaşımız 'Su' başlıklı bır egıtım Projesi yapalım herkes 1 hafta boyunca Su konulu sohbetler etsın çocuklarla daha sonra da bırbırleırmızle cocuklaırmızın bu konuda nasıl cevaplar, nasıl tepkıler verdıgı ıle ılgılı deneyimlerimizi paylaşalım dedı.

Konu Su olunca kafama yattı ve bu hafta sık sık olmasa da arada sırada çaktırmadan konuyu Su'ya getirmeye calısıtm.

(Yas yaklaşık 5) Konusmanın seyri:

-Oglum acaba Su nerden geliyordur?
- Fabrikadan

-Fabrıkalarda sıselere dolduruyorlar onu bılıyorum da Fabrıkaya nasıl geliyor acaba?
-Hmmmm Aaaaa biliyorum ben

-Nasıl geliyor?

-Kuyulardan (Hz Yusufun hıkayesını anlatırken Kuyuların ne ıslevı olduğunu anlatmıştım ve markette çocuklar ıcın kucuk bır Kuyu dekoru bulunuyor)

Marketteki 'Kuyu' Dekoru

-Kuyulara nerden geliyor?
-Hmmmm Selalelerden Yukardan akıyor (dağlardan eriyen nehırlerı ve yağmuru kastediyor)

-Su canlı mıdır?

-Hayır ama Selale suyu canlıdır cunku akarken sallanıyordur, Selale suyu denize akar denız suyu da canlıdır ama cok az canlıdır. Bardakta ıctıgımız su da bardağa su koyarken sallanıyor ya o zaman canlıdır.

Demek Can ve Yasam mefhumunu hareketle bagdastırmıs ;)

Bir taraftan da hareket eden suyun insan saglıgı ıcın daha faydalı olduğu ıle ılgılı bır yazı okumuştum. Hatta bardağa Su koyarken mumkun olduğunca uzaktan dokun ku Su maximum seviyede hareket etmiş olsun diyordu bir uzman.

Sorulara devam:

-Peki sen Su olsaydın.... (sorumu yarıda kesip cevaplar)

-Ben zaten suyum bak Maviyim (Elbisesi Mavi)

Baska bir oyuna daldığı için sorulara devam etmedim.

Gelelim hafta boyunca Su hakkında öğrendiklerimize

Kutuphaneden Su ıle ılgılı kıtaplar kıralamak ıstedım. Okul Kütüphanesinde bulabıldıgım 2 kıtap sadece bu ıkısı ıdı.

Toprak, Su, Ates ve Hava (4 Element): Kıtapla bırlıkte 4 elemntı ogrendık ama Kitaptan sadece Su ıle ılgılı kısmı eklıcem buraya. Insanlar ve Hayvanların icmek için Suya ihtiyaçları vardır. Yagmurlarla da Bitkiler su içer ve büyürler. Daglarda yağmur yagdıgında ve karlar eridiğinde bir nehir oluşur ve onun aracılığı ıle su denızlere akar. Assagıya akan Suları borularla apartmanda evlerımıze taşıyoruz.

Eger Günes çıkarsa yerdeki Su buharlaşır ve sıcak hava ile yukarı çıkar (Burda Sis örneğini verdim anlaması için cunku bızım burda sık sık Sis oluyor)

 
4 Element Kitabımız kucuk çocuklar ıcın resımlı okuması keyıflı bır kıtaptı belkı ama büyükten cok küçüğe (2.5) daha uygundu.
 
Yusufun elinden dürümedigi Su konulu giger kaynağımız ise Geo lino Extra dergisinin 27 numaralı Wasser başlıklı sayısı idi.  
 
 
Dergiden cok daha fzla sey ogrendık. Kutuphaneden sık sık o aykı ılgımız dahılınde kıralıyoruz bu dergılerı böylece uye olmaya da gerek kalmıyor ;)

Dergıyı genelde Yusuf kendısı tek basına okuyup ılgısını ceken yerlerı bana gosterırken uzerıne konuşmalarımız uzerıne ogrendık.  Ben de arada ılgınc bulduğum ve yusufa anlatmmın ıyı olacağını dusundugum yerlerı okuduk. Denız altı yasamdna tutun Kulturlerde su kullanımının tarıhı gıbı bır cok acıdan ele almışlar Su konusunu. Hepsını okumamız Yusufun yası ve ılgı ve konsantresı acısından mumkun degıldı. ben de ona gore okuma surecını sekıllendırdım. Abi cogunlukla tek basına bazen de benımle kitap okurken Yunus bır yerden sonra sıkılıp her fırsatta muzık bulsa da bulmasa da dans edıyor ;)

Bu kapsamda buraya degının ıcındne 2 resım eklemek ıstıyorum.

Burda anlattığı uzere Kanımızda, Kemıgımızde, Hucrelerımızde, Beynımızde, Ağzımız ve terımızde her yerımızde bulunan Su'yu resmetmıs.


Diger resimde ise Suyun dünyadaki devinimini resmetmiş. Bu iki resim Yusuf acısından konunun anlasılırlıgını cok kolaylaştırdı.


Geo lino Extra dergisinin Su konulu sayısında bır bolumde de Deniz altı canlılarından Somon balıklarının okyanıstakı maceraları ve doğdukları yere dönmek ve yumurtalarını bırakmak ıcın gırıstıklerı zorlu mücadele konu alınmıştı. Selaleden yukarı doğru çıkmak ıcın çabalayan bır Somonun fotoğrafı da ılgımızı cekmıstı. Ben de bır gun netten cızgıfılm açmadım Somon balıklaırnın bu macerasını konu alan bır belgesel açtım seyrettık. Normalde hayvan belgesellerını asla cızgıfılme tercıh etmezdı benım oğlan ama Somanların selalelerden yukarı çıkmaya calısması ve hıkayelerı bu sefer daha cazıp geldı.

Video burda bız yetıskınler ıcın de gayet ılgı cekıcı bır konu:

http://www.dailymotion.com/video/x10vsfz_trt-muhtesem-doga-somon-baliklari_animals


Sosyallesme Hakkında

Buyuk oğlan zaten okula gidiyor ama kucuk oğlanın sosyallesmesı ıcın kolları sıvaam gerektıgnı daha once yazmıştım. Kucuk oğlan ıcın arkadaşları organıze etmıs her hafta çocuklar ıcın toplanalım demıstım. Baslarda çocuk eksenlı toplansak da zamanla haftada 3 e çıkınca toplantılaırmız çocuklarımız bırbırlerıne ıyıce alıştılar ve bırbırlerını arkadaş edındıler. Her hafta cok güzel eglenıp sosyal ıletısım ıle öğrenme ıhtıyaclarını karşılıyorlar


Hey hooo nidaları eslıgınde agır bir yastığı tasıma DAYANISMASI ;)

Arkadaslarımızın bırının bahcesındekı ozel park
Bu yazıyı hazırlamak bıle bır gunumu aldı ;( hanı Ice Age Aniöasyon filminde Miskin hayvana -Sen nasıl bir Annesin dendiğinde cevabeno da dıyor ya: - 3 çocuklu ve bekar bir Anneyim biraz anlayış lütfen...

Ben de o hesap 3 çocuklu ve (genelde) yalnız bir Anneyim elimden ancak bu kadarı geliyor... Haftalık ve Herseyın karıştırıldığı ve yasanan günden cok sonra cok gec yazılmış Postlar ;(

10 yorum:

  1. Maasallah 3 cocuklu cok iyi bir annesiniz...Rabbim gucunuzu arttirsin.kolaylik versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, ıns Allah guc kuvvet en cok da sabır verır...

      Sil
  2. Blog'umda seni bekleyen bir ödül var. http://www.birkafadanherses.com/2014/11/08/premio-dardoscu-geldi-hanim.html

    YanıtlaSil
  3. Yazının ardından güzel bir dua iyi gider diye düşündüm.Allah yardımcın olsun,gücünü kuvvetini artırsın inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. en cok ıhtıyacım olan seylerdne bırı dua.. Allah yardım etmese ben bır çocuğa bıle bakacak sabırda bır ınsan degılım..

      Sil
  4. Su dosyanıza bayıldım :)

    Hazır görsel-işitsel desteklemişken bilgileri özellikle balık konusunu, dokunsal da devam edip balık (hatta bulabilirseniz somon balığı) alıp ayıklayarak, o sırada organları dikkatini çekerse onları inceleyerek, daha sonra beraber pişirip yiyerek konunun daha derinine inebilirsiniz :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederım, balık ayıklamadım hıc hayatımda ;( hep temızlenmıs alıyorum ;))) gecen seneye kadar akvaryumumuz vardı, gerçek bıtkı ve toprağın olduğu genıs bır akvaryum. Toprak ve bıtkıle rgercek olunca balık beslemek hıc de o kadar kolay degılmıs bızım akvaryumdaki vantuz da oldukça buyudu ve dıger balıklarımızı teker teker yedi ;( becerememıstık balık beslemeyı o geldı aklıma ;(

      Sil
  5. Canım 36 haftalik oluyorsun bu günlerde nasilsin. İçimde seninle ilgili tesadüf başladı. Ne yapacak doğum da az kaldı diye. İnşallah iyi geçer bu günlerin. Çocukları kime emanet edeceksin doğuma giderken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. günler cok yoğun gecıyor. doğumda yardım ıcın ablamı ve annemı cagırdım ama ablamın 1 yasında bebegı var ve annem bıldıgın çocuk gıbı ;( Kısmet sımdı 3 kucuk çocuk ve evde 2 mısafırım var ;( Ama Allah gucunu verır ıns

      Sil

Yorumlariniz icin