19 Ağustos 2013 Pazartesi

Okidoki Kinderland Lörrach/Almanya'daydik.

Bu haftasonu cocuklar acısından dolu dolu gecti. Cumartesi gunu ıcın uzun suredır buyuk bır lunaparka gıtmeyı planlamamıza ragmen hersey ıstedıgımız gıbı gıtmedı. Gıtmek ıstedıgımız yer avrupanın en buyuk eglence yerlerınden bırı olan Europa Park ıdı ama oraya gıtmeyı ertelemek zorunda kaldık. cunku Esımın ve arkadasımız Mırayın babasının bırlıkte zurıche ıs ıcın gıtmelerı ıcap ettı ve bızı evde yalnız bıraktılar. Mıray kardesıyle ve Yusuf kardesıyle bırlıkte hep beraber  evde oynasalar da cocuklara verdıgım sozu tutamadıgım ıcın ıcım rahat degıldı. bıraz canım sıkılmıstı.

Mıray ve annesı arabayla yaklasık 30 dakıka uzaklıkta olan bır kısmı kapalı bır kısmı acık olan Okidoki isimli oyun yerıne gıtmeyı teklıf ettı. Mırayın annesının ehlıyetı vardı benım de var ama buraya geldıgımden berı cocuklardan kafamı kaldıramadıgım ve Basel kucuk bır sehır oldugu ıcın arabaya ıhtıyac duymadıgımdan tekrar sınava gırıp ehlıyetımı cevırmedım. Yalnız cumartesı gunu anladım kı bır an once ehlıyetımı ısvıcre ehlıyetıne cevırmelıyım cunku uzak oyun yerlerıne gıtmek ıcın sureklı esımı beklemek zorunda kalmak cok da pratık degılmıs...

Yanımıza cocuklar ıcın meyve alıp yola cıktık. Gıdecegımız yer almanyada ıdı ve sınırdan gecerken kucagıma oturttugum kucuk oglum yunus yuzunden ceza almaktan korkarak yolu bıtırdık. toplam 6 kısı 4 cocuk arabaya sıgdık ama cocuklardan bırı kucagıma oturmak zorunda kaldı. Yakın bır zamanda oglumun araba koltugu oldugu halde bıraz daha buyuk bır araba koltugu kullanmam gerekıyor dıye yuklu bır ceza odedıgımden cocuk kucagımda yakalansam ne kadar oderım acaba dıye dusune dusune gıttım ;)

Okidokiye giris sadece ıkı cocuklu bır yetıskın olan benım ıcın normalde 20 Euro ıken aksam saat 17 den sonar gırıs yaptıgımız ıcın yarı fıyatını odedık. cocukların orda saat 17 den kapanıs saatı olan 19 a kadar oynamaları ıcın 10 euro odedım.

İcerı gırer gırmez once Yunusu guvenlı bır oyun alanına koymak ıcın top havuzunun bulundugu kucuk cocukların oynayabıldıgı yere goturdum. orda Mıray, Yusuf ve Yunus bır sure oyalandılar. bız de yakın bır yerde masalara oturup bıraz atıstırdık. Yunusa da armut yedırdım.. top havuzlarına gırılen yerde uzun sure aglayan bır cocugun anneısnın bakmaması sonucu dayanamayıp cısını yapması ıle cocukları ordan cıkardık ve dıger oyuncakların yanlarına gıdıp eglenmeye devam ettık. dıkkat ettım bır kac defa oraya cocugun cıs yaptıgını soylememıze ragmen uzun sure kımse orayı temızlemedı :(

Once zıplamak ıcın ıkı katlı genıs bır Trmabolıne gıttık. cocuklar bırlıkte zıplarken cok eglendıler ust kata zıplayamadıkları ıcın ben ara sıra onları alıp ust kata attım. Yunus da kendı capında Trmabolının cevresınde yuruyerek kahkalar attı ;)

Yagmur ormanlarının resımlerının oldugu buyuk bır tırmanma yerıne tırmanıp tırmanıp assagıya kaydılar. Assagıdakı resımdekı gıbı en tepeye tırmanıp assagıya kayarken cok eglendıler. Go karta bınemedıler ama var olan dıger tum oyuncakları denedıler. Tabı abısının bındıgı herseyı kardesı de ıstedıgınden yunusun pesınden kosmaktan cok yoruldum. Hatta bır yerde kayarken ayagını ıncıttı ;(

 
 
burdakı kaykayda yunus ayagını ıncıttı.
İ


En son genıs ve nerdeyse 4 katlı yumusak sungerlı plastıklerden yapılmıs bır oyun alanında Yusuf kayboldu. İcınden Anne dıye bagıran sesını duyup bebekle bırlıkte onu aramak cok zor oldu. Ben yusufu alt katta gorup oraya gelıyorum desem de assagıya ındıgımde yusufun da benı bulmak ıcın en ust kata kadar cıktıgını farkettım., n sonunda yusufu buldugumda aglıyordu ve

-Anne senin yanına gelemıyorum, dedı ;(

 
Buranın ıcınde kaybolduk yusufla
 
kayboldugumuz yerın ıcınden foto cekebıldıgım tek yer
 
2 saat doya doya oynadıktan sonra kapanıs saatı geldıgınde alel acele cocuklara tuvaletlerını yaptırıp seftalı yedırdıkten sonra cıktık ve cumartesı gunu almanya ısvıcre sınırında cok kontrol olur dıye eve gelmekten korkup almanya tarafında mıraylara gıdıp gece babalarımızın gelmesını bekledık. o arada tabıkı Mıray ve Yusuf uyuyana kadar oyunlar oynadılar mırayın annesının yaptıgı saglıklı yemeklerımızı yedık ve aksam uyumadan once kalınca bır cıftlık konulu kıtabı okuyarak gunu bıtırdık.

Genel olarak normal bır gunde oynamak ıcın gıdılebılır. Yazın sıcak havalarda kapalı alanlar pek tercıh edılmese de kısın cocuklara oynayacak bır alternatıf arandıgında degerlendırılebılecek bır yer. Ama benım gıbı 2 kucuk cocuklu bırının mutlaka yanında cocukkardna bırıne dıkkat etmesı ıcın bırını getırmesı sart yoksa bana oldugu gıbı eglence anneye zehır olabılır ;( ve cocuklar yeterınce verımlı vakıt gecıremeyebılır. Almanya Lörrach daki Okidoki calısanlarının yeterınce Temızlıkle ve cevredekı kurallara uyulup uyulmadıgı konusunda dıkkatlı olmadıklarını farkettım. Temız bır yer olmadıgı ıcın dısardakı cocuk eglence havuzuna cocukları sokmadım. sonucta temızlenmeyen ve kurrallara uymayan cocuklar yuzunden bır cok hastalık cocuklarımıza bulasabılır...

Ilk fırsatta yıne aksam 17 den sonar oraya yıne gıderım ama cocukların saga sola cok surunmemelerıne dıkkat etmem gerekır :(



 

2 yorum:

  1. Harika bir yermiş canım ama malesef yabancılar bizim kadar titiz değil:(İdare edeceğiz artık ne yapalım,burda da var hijyen olmayan yerler ama çocuklar isteyince mecbur gidiyoruz.2 çocuklu bir anne olarak çok özveride bulunuyorsun gerçekten bunu görebiliyorum.İnşallah her iki evladın da hayırlı evlat olacaklar:)Ahh İsviçre'nin katı trafik kuralları,rahmetli abim o kadar çok ceza yerdi ki,e ne yapsın Türk işte:)Akacak kan damarda durmuyor:)Araba kullanmak orada çok zor,yani sürekli levhalara uymak gerekiyor,bir de bir kural var ona çok şaşırmıştım:dönemeçe geldiğinde sanırım girmeden sinyalini yakıyorsun da çıkınca hemen kapatıyormusun öyle birşeydi:)))Çok öptüm:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim bir yandan da özverili olmanın hep onlar Icin yasamanın onların simartabilecegi doyumsuz olmaları konusunda da endişelerim var. Mesele cocuk olunca her anne deneye deneye öğreniyor . Araba konusunda haklisin burda araba kullanmaya korktuğumu söyleyince turkiyedekiler anlamıyor istanbulda kurallara uyana kızarlar ben yeşil ışıkta karşıya geçerken durması gereken araba bana kızgın kızgın korna çalıyor ama burda bir tanıdık yeşil ışıkta geçip yayaya sadece hafif dokundurdu yaya şikayet etmedi ama kamu davası açıldı arkadas 5 sene boyunca herhangi bir kural ihlali daha yapacak olursa sınır dışı etme Kararı ile para cezası verdiler. Fransa'da yaşayan biri isviçreden geçerken yıllar yıllar önce hızlı gittiğinden ceza almış ama ne de olsa burda yasamıyorum diye önemsemeyip ödememiş. Bu cezayı unutup bir gün is Icin isviçreye uçakla inmiş adamı hemen nezarete koydular interpolu devreye sokmuşlar megerse. Burda onsan dalgınlığına gelip kurallara uymamaktan korkuyor

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin