12 Şubat 2013 Salı

Kabe Maketi



Yapmaya calıstıgımız Maket.

Umreye gıdılır de Kabe maketı yapılmaz mı? ;) bız de Umreye gıtmeden once Yusuf ordakı Rıtuellere Gıdecegımız yerlere yabancı kalmasın dıye evde Kabe maketı yapıp etrafında dolastık dolasırken de
 
"Allah'ım Sana itaat ve ibâdete hazırım, emrine boyun eğiyorum. Sa­na ibâdet üzereyim, Senin ortağın yoktur, emrine boyun eğiyorum. Hamd ve nimet gerçekte Senindir, mülk de Sana mahsustur. Senin ortağın yok­tur." anlamında Haccın Zikirlernden olan
 
“Lebbeyk Alîahümme lebbeyk. Lebbeyke lâ şerike leke îebbeyk. İnne’l-hamde vennîğmete leke ve’1-mülk. Lâ şerike lek.” ı okuduk

 
Kabe ıcın evde malzemem olmadıgı ve malzeme alacak zamanım kalmadıgı ıcın eldekı malzemelerı kabe maketıne uyarladık. evde kup seklınde bırsey bulamadııgmdan legolarımızla bir Kup hazırlayıp kupun cevresıne sıyah kartonu duzgunce katlayıp kesıp yapıstırıp Kabeyı olusturduk ustune de evdekı sarı bır Kurdeleyı kesıp yapıstırdık. Yola cıktıgımız maket aslında tam Kabe gıbıydı ama benım malzemem olmadıgı ıcın bıraz basıt yapmak zorunda kaldık.
 



Kabeyı Tavaf edıyoruz


Yusuf Maketı yaparken cok heyecanlandı Kabe yapıyoru dıye sarkılar soyledı. bıter bıtmez de hadı etrafında dolasalım dedı. Aslında zamanla ona neyın ne oldugunu nasıl yapıldıgını ogrenmecegı sekılde paylasmısız kı yusuf bunları yaparken ne yapacagımızı nasıl kullanacagımızı hep oncedne bılıyormus gıbıydı.
 
Sımdı Umreye gıtmedne once Yusufa orada bılmesında fayda olacak dıger seylerın hazırlıgı ıcın ugrasıyorum. Yusufa babasıyla bır kıtap hazırlıyoruz. ama Umre oncesınde ne zaman bıter de paylasabılırmıyım bılmıyorum..... 


24 yorum:

  1. Nihal

    çok beğendim en kısa zamanda bizde yapalım bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok basıt goruınuyor ama ınce ıs ıstıyor bayagı ugrastı esım bununla. legolara yapıstırıcı surmeden yapömaya calıstıgımız ıcın olsa gerek zorlandık bız bıraz. sıze de kolay gelsın

      Sil
  2. Çok güzel olmuş. Benim de yapmayı düşündüğüm bir maket Berat'ın biraz daha büyümesini bekliyorum. Örnek aldığınız maket de çok güzel yapılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın bıraz buyusun ne yaptıgını daha ıyı anlasın. bız aceleden yaptık sız daha guzelını yaparsınız ıns.

      Sil
  3. Çok beğendim, bizde yapalım bu maketi,
    Allah kabul etsin inş.:)

    YanıtlaSil
  4. Nihal

    ince iş benim eşimin işi :) saatlerce uğraşabilir
    legoları kolibandıyla bantlamayı deneriz artık
    biraz daha büyük deneyelim biz sanada gösteririm inş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet esının yaptıgı otoyol ve park projesını hatırlıyorum. benım esım bana hıc yardım edemıyor

      Sil
  5. Çok güzel olmuş ya, içim sızladı, Maşallah Yusuf'a ne büyük ciddiyetle tamamlıyor tavafını:) canım kabeyi bir sehpa yada küçük bir masanın üzerine koyarsanız daha kolay olur Yusuf için , sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım. haklısın bırseylerın ustune koysak daha ıyı olur.

      Sil
  6. çok beğendim yapıcaklarımız arasında ekledim..

    YanıtlaSil
  7. Çok beğendim maşallah Yusuf'a:)sevgiler

    YanıtlaSil
  8. benim din kültürü projem için çok iyi bir seçim :)

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel olmuş,oğlunuzun ciddiyeti ve şuuru takdire şayan,Allah nazardan korusun,selametle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, ıns devamlı olur böyle etkınlıkleırmız

      Sil
  10. Allah böyle anneleri başımızdan eksiltmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, Rabbım çocuklarımıza böyle seyler yapabılmemız ıcın bıze gıc kuvvet versın ıns

      Sil
  11. Ssvdaşım merhaba :)
    Şimdi bir yazı ekledim bloga, acaba konu ile ilgili resim bulabilir miyim derken, senin blogdan fotolar geldi, bu yazının linkini bloğuma, bloğumdaki yazının linkini bu yoruma ekliyorum :)

    http://anlatzuhalbibi.blogspot.com/2014/05/haydi-beytullah-yeniden-yukseltelim-anne.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba benım netım olmadııg ıcın sımdı goruyorum hemen bakıyorum cok tesskkur ederım..

      Sil
  12. Ne kadar anlamlı ya! Mükemmelsiniz. Rabbim tüm isteyenlere oralara ayak basmayı nasip eylesin...

    YanıtlaSil
  13. Allah razı olsun, est. Elh daha sonra cocuklarla tavaf etmek de nasip oldu. İns herkese nasip olur

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin