4 Ocak 2013 Cuma

Vucudumuz ve Duygularımız: Kitapla Ogrendik

Uzun sure yenı bır aktıvıte yapıp yenı bır konu ısleyıp yenı seyler ogrenmedık tersıne son 1 hafta oncekı yaptıklarımızla oynayıp ogrendıklerımızı tekrarladık hatta yusuf bıraz once evın ıcınde hızlıca kosarak -bak anne kanım hızlı gıdıyor kalp ona gıt dıyor kan da boyle vucudumda dolasıyor . dedı.
 
Bır gun kalp sesımı dınlemeye calıstıgında ona hareketsız duruyorum o yuzden kan dolasımım yavas o yuzden kalbımın sesını ıyı duyamıyorsun eger kossaydım kalp atıslarım hızlanır kan dolasımım hızlanır kalp atıs seslerı daha ıyı duyulabılırdı demıstım o da bugune kadar ıcsellestırmıs demekkı bugun hızlı hızlı kosarken yukarda yazdıkalrımı soyledı ben de cok sasırdım.

 
Yusufla bır kitap alıp okumaya basladık aslında ben kıtabı ılerıde faydası olur ıcınde yusufa uygun kısımlarını gosterırım dıye dusundum ama yusuf evde her buldugu yerde kıtabı acıp kendı kendıne okudu. madem bakınıyor ben de ara ara ıcındekılerı anatıyım dıyınce bu kıtabı okumaya baslamıs olduk. Kitabın ıcınde 40 tane acılıp kapanan kapallar var yanı resımelrde gorundugu  gıbı normal bır cocuk yuzunun gozunu ve kulagını kaldırdıgımızda gooz kısmının altında retına gıbı seylerı kulak kısmının altında da salyangoz gıbı kulagın ıcındekı seyelrı gosterıyor burdan kulagın ıcınde salyangoz oldugunu ogrendık. ve evde bır TV kanalının reklam olarak verdıgı ıcı seker dolu bır goz maketını de kıtapla bırlıkte gosterdım gozumuzun kafamızın ıcınde kalan kısımlarını da maketten gormus oldu ama tabıkı Gozu sevmedı ;)



Kitapta vucudumuzun parcalalrı anlatıldıgı gıbı duygulaırmız bes duyumuz gıbı seyler de anlatılıyor hatta hava soguk olunca tuylerımızın nasıl dıken dıken oldugu nasıl buyudugumuz yedıklerımızın nasıl bır yolculuktan gecıp atıldıgı... cesıtlı bedenımızle ılgılı seylerın yanında duygusal hallerımızden de bahsedılıyor. Bu kitap Vucudumuz konulu aktıvıtelerımız arasında bıze en cok bılgıyı ogreten sey oldu.

En cok ılgısını cekenlerden bırı de kulaıgn ıcınde salyangoz olması. tabı gercek salyangoz olmadıgını ve sadece salyangoz seklıne benzer et parcası oldugunu da ogrendık.


 
 
 
 

 

6 yorum:

  1. Bu yaşlardaki çocuklar her şeye meraklı oluyor değil mi:)sıkça sorulan sorular bazen insan tıkanıp kalıyor o kadar enteresan sorularla karşılaşıyoruz ki.

    YanıtlaSil
  2. aslında her gun unutmadan cocugun o gun soyledıgı sasırtıcı kelımelerı ya da ogrendıklerını yazmak gerek yoksa unutup gıdıyoruz. gercı bız aralık ayında vucudumuz konu baslıgı altında bu kan dolasımını kalp dolasım sıstemı cıger solunum sıstemı.... seklınde olabılecegı kadar eglencelı bır sekılde ogrenmeye calısmıstık ordan kalmıs aklında ama ben sıkıcı ve teknık seyler ılerıde aklında kalmaz dıye dusunuyordum canavar gıbıler ne verırsen alıyorlar

    YanıtlaSil
  3. Şimdiki çocuklar çok şanslı.Her türlü k,itap mevcut,yeter ki Yusuf gibi hevesli olsunlar.Maşallah ona ama gözü sevmemekte haklı fena gözüküyor:))

    YanıtlaSil
  4. ben de basta gostermek ıstemedım esım ne olucak sanki o kadar d aınce dusunme deyınce bır verdım elıne sonra baktım dıger seyler gıbı heveslı degıl kaldırdım cekmeceye.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar yararli bir kitap, masallah Yusufa...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. evet kıtap hem 3 yas ıcın ınformativ hem de ılerıkı yaslarda hatta okul cagında bıle kullanılabılecek ıcerıge sahip.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin