18 Eylül 2012 Salı

Ehliyet maceram

Yunus dogduktan sonra hareket imkanimin kisitlanmasiyla birlikte artik araba kullanmayi ogrenmem ve eli yuzu duzgun bir araba alip hayati hizlandirmak gerektigini dusundum. Cocuklarin gidecekleri aktivitelere, oyun gruplarina, gidecegimiz arkadaslarimiza ve hatta alisverise bile giderken hem zorluk cekmemek icin hem de alisveris icin surekli esimi aramamak icin artik araba almanin kacinilmaz oldugunu dusunmeye basladim.


simdiye kadar almamamin sebebi ise biraz karisik. Beni 19 yasima kadar yani Universite icin viyanaya gidene kadar araba tutardi. anadolu yakasindan avrupa yakasina gecerken tren, vapur, tramvay, metro gibi tasitlari kullanirdim. minibuse, otobuse, hatta ozel arabalara bile bindigimde midem bulandigi icin birak araba surmeye heveslenmeyi arabaya binmeyi bile icim almazdi. Viyanaya gittigimde turkiyedeki otobus ve minibusler gibi pis mazot kokusu olmadigindan midir nedir beni birden araba, otobus ve minibus gibi toplu tasima araclari tutmamaya basladi daha rahat yolculuk etmeye basladim. tabi ogrencilik zamani evlenene kadar ehliyete hic ihtiyac duymamistim evlenince de toplu tasima araclari cok rahat oldugu icin arabaya ihtiyac duymadim. Zorunluluk durumlari disinda herkesin kendine ozel arabasiyla trafige cikmasini da dogru bulmuyorum zaten. ama 2. cocuk gelince fikrim degismeye basladi. simdi ise  bu zamana kadar arabayi kullanmayi ogrenmedigim icin pismanim :( 

Isvicrede ehliyet kurslarina gitmek icin cocuklari birakacak bir yerim yoktu ve isvicrede ehliyet kurslari cok pahaliydi.  Cocuklarla tek basima oturup calismaya da vaktim de yoktu.  Zaten isvicrede ehliyet almis olsam bile ilk 1 yil acemi statusunde kalip gecerli bir ehliyet alamayacagim icin turkiyede ehliyet nasil aliniyor diye bakinmaya basladim. Megerse turkyiede de gundemde ehliyet almak isteyenler icin  yururluge yakinda girmesi planlanan yeni bir yasa varmis bu yasayla birlikte ayni avrupadaki gibi ilk 1 yil gecerli ehliyet almadan once surucunun acemi surucu statusuyle kalmasi gerkecegini ogrendim ve hemen apar topar bir ehliyet kursuna yazildim. tabi yurdisinda oldugum icin derslere hic gitmeden sadece sinava girebilmek icin ehliyet kursuna kayit oldum buna ragmen 500 tl odemek zorunda kaldim :(

Gecen ay ehliyet sinavina 3 gun kala Istanbula annemin yanina gitmistim, annemlere gidene kadar evde kitabin kapagini bile acamamistim arabaya ve trafige dair hicbirsey bilmiyordum. annemlere sinavdan biraz daha once gidicektim aslinda ama aksilikler yuzunden sinavdan 3 gun once giebildim. elimde 3 gun vardi calismak icin. amac cocuklari annemlere birakip ders calisabilmakti ama annemin saglik sorunlari abimin de isleri yuzunden cocuklari kimseye birakamadim. onlarla birlikte en azindan bir tarafindan tutup calismaya  basliyim dedim. Annanemizin evinde salincak vardi kucugu salincaga bindirip sallarken oteki elimle de yusufun oyuncaklariyla arada sirada oynar gibi yapip bir sekilde calistim. zaten Trafik Motor ve Ilk yaridim olmak uzere 3 sinav olacakti her birini bir gunde calistim. tabi cocuklarla ne kadar kaliteli bir calisma olabilecegi de belli. Zaten turkiyeye her geldigimde neden oldugu bimiyorum ama her seferde alerji oluyorum burnum akiyor gozlerim yasariyor ve gozlerimi acip okumakta zorlaniyordum.

sinav gunu geldiginde sinava girecegim okul mezun oldugum lise olmasina ragmen aradan 10 yildan fazla zaman gecmesi ve binanin degismis olmasindan dolayi okulu bulmakta zorlandim. . tabiki sinava ben annem ve 3 aylik bebegimiz hep birlikte gitmek zorunda kaldik cunku yunus sik sik acikiyor ve emzirmem gerekiyordu. sinavdan ilk 1 saat kimseyi cikarmadiklari icin emzirip sinava girdim sanirim acikir korkusuyla cok mu yemesini sagladim nedir ben sinavdayken sirtina kadar kaka yapmis annem okulun onundeki sinav gorevlilerinin oturdugu masanin ustunde bebegin kakasini temizlemis :) oglum sinava bir sekilde damgasini vurmus yani. sinavdakileri disarda bekleyen bir iki kisi oturduklari yerlerden kalkip gitmisler sanirim onlar bebekken hic kaka yapmamis olsa gerek ki durumu garipsediler ;).

Sinavda ilk bir saat doldugunda ben tum sorulari yapmis emin olmadigim sorulari peceteye bile yazmistim cikinca kontrol etmek icin. sinavdan cikmaya izin verdiklelri gibi disari ciktim aklim oglumda kalmisti. eve gidince peceteye yazdigim emin olmadigim sorulari kontrol ettigimde benim hesabima gore sinavi gecmistim ve bugun sinav sonuclari aciklandi.

Motor: 83,  Trafik: 92,  Ilk yardim: 100  puan alarak sinavi gecmisim. Dua edin darisi ay sonu Dreksyon sinavina ins.

Dreksyon sinavi icin de sinavdan 1 hafta once turkiyeye gidip 3 gun 10 ar dakikalik dreksyon dersi aldim, hoca cok hizli ogrendigimi sinavi gecebilecegimi soyledi yalniz derslerde el frenini hep hoca cektigi icin sinav siraisnda el frenini cekip oyle hareket etmeye calistim ve stop etti araba sinav hocasi kac yildir araba surdugumu sordu benden onceki tum ogrencilere de sormustu anladim ki turkiyede ehliyetsiz araba kullanabiliyordu herkes. ben de hocaya 3 gun once ilk defa dreksyon koltuguna oturdugumu soyledim, 3 gun once degil 30 gun once ogrenmeye baslasaydin profesyonel surucu olurdun dediler el frenini bulamayip baslarda stop ettirmeme ragmen arabayi beni surusum iyi oldugunu dusunup gecirdiler 75 puan verdiler ama olsun benim icin onemli olan gecmekti. bensinavdayken annem de yunusa aciktiginda taze keci sutunden yaptigimiz yogurdu verdi. bu ehliyet isini de boylece halletmis olduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin